رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه:

جشنواره هه لپه رکی در بانه برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۲۷:۴۱
کد خبر: ۷۹۲۱۴۵
جشنواره هه لپه رکی در بانه برگزار می شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه از برگزاری سومین جشنواره ی هه لپه رکی همزمان با فروردین ماه سال 98 در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه ی کرد های سراسر ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حمید رضا خوشبخت در جلسه برنامه ریزی سومین جشنواره هه لپه رکی که در بانه برگزار شد، گفت: این جشنواره در سه رده سنی زیر 15 سال، 15 تا 45 سال و 45 سال به بالا از ۷ تا ۱۰ فروردین سال آینده در شهر بانه برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه با اشاره به ویژگی های این دوره از جشنواره عنوان کرد: در این دوره اهتمام ویژه ای به هه لپه رکی های اصیل و قدیمی مخصوص مناطق مختلف داده خواهد شد.

خوشبخت با بیا اینکه سومین دوره جشنواره هه لپه رکی بانه در سه بخش علمی نیز برگزار می شود، افزود: علاقه مندان به شرکت در این بخش از جشنواره، مقاله های علمی خود به سه زبان کوردی، فارسی و انگلیسی با موضوعات هنر اصیل هه لپه رکی و تاریخچه ی آن، نمادشناسی هه لپه رکی، ارتباط جامعه و هه لپه رکی و ابداع و نوآوری در هنر به ویژه هنر هه لپه رکی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه آخرین مهلت ارسال اثار را پنجم بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: انتخاب منتخب این جشنواره همزمان با ۲۵ بهمن امسال اعلام می شود.

او با بیان اینکه تعداد اعضا با موسیقی و عوامل بایستی حداکثر ۲۰ نفر باشد، گفت: اجرای گروه ها بایستی با ساز های سنتی و اصیل همراه باشد و اجرای بخش رقابتی هر گروه سه اجرا ۱۰ الی ۱۵دقیقه ای پیش بینی شده است.

خوشبخت عنوان کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند مدارک خود را به آدرس کردستان، بانه خیابان سید جمالدین اسدآبادی مجتمع فرهنگی هنری دبیرخانه دائمی جشنواره هه لپه رکی ارسال و یا با شماره تلفن دبیرخانه ۰۸۷۳۴۲۴۴۰۵۰ جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز