افتتاح ۴۰ پروژه‌‌ فردا در مناطق زلزله‌زده به دست وزیر بهداشت

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۶:۴۸
کد خبر: ۷۹۲۶۲۵
افتتاح ۴۰ پروژه‌‌ فردا در مناطق زلزله‌زده به دست وزیر بهداشت
اکنون و پس از گذشت 14ماه از وقوع زلزله با همت خیران و دولت 40 پروژه حوزه سلامت در مناطق زلزله‌زده آماده افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان پارسال بیش از 200 خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و مرکز جامع خدمات سلامت آسیب دید که با همت خیران و دولت 40 پروژه آماده افتتاح شده است.

 پس از زلزله، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای بازسازی این مراکز در قالب جذب کمک خیران و اختصاص بودجه‌های دولتی فعالیت خود را آغاز کردند.

وزیر بهداشت آذر ماه پارسال جمعی از خیران را به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه دعوت کرد و تفاهم‌نامه ساخت بخشی از مراکز بهداشتی درمانی خسارت دیده در زلزله را منعقد کردند.

اکنون و پس از گذشت  14ماه از وقوع زلزله با همت خیران و دولت 40 پروژه حوزه سلامت در مناطق زلزله‌زده آماده افتتاح است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رکورد حضور در مناطق زلزله استان کرمانشاه را شکسته و تاکنون هفت‌بار به این مناطق سفر کرده و قرار است روز پنجشنبه ششم دی‌ماه هم با سفر به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه 40 پروژه سلامت را در این مناطق افتتاح کند.

دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این ارتباط گفت: این پروژه‌ها شامل 13 پروژه دانشگاهی و 27 پروژه‌ای است که توسط خیران ساخته شده است.

او افزود: با گذشت یک سال از انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مراکز بهداشتی با خیران، در سفر وزیر بهداشت 27 خانه بهداشت که توسط خیران ساخته شده افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از این تعداد، 19 خانه بهداشت در شهرستان سرپل‌ذهاب، سه خانه بهداشت در شهرستان جوانرود، دو مورد در شهرستان اسلام‌آبادغرب و در هر یک از شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث‌باباجانی نیز یک خانه بهداشت افتتاح می‌‌شود.

مرادی ادامه داد: در این سفر همچنین 13 پروژه بخش دانشگاهی با اعتبار 270 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود:  مقاوم‌سازی و بهسازی بیمارستان شهرستان سرپل‌ذهاب را از مهم‌ترین این پروژه‌هاست و برای این پروژه بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افتتاح بیمارستان صحرایی ثلاث‌باباجانی، افتتاح تعمیرات نوسازی بیمارستان قصرشیرین و تعمیرات هتلینگ بیمارستان اسلام‌آبادغرب را از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این سفر است.

مرادی ادامه داد: زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان پارسال در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

او افزود: این زلزله به 10 شهرستان و یک‌هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب‌کلی و جزئی دید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهارهزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

گفتنی است که مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز