مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خبرداد؛

صادرات غیر نفتی ۲۵۰ میلیون دلاری صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۰:۵۴
کد خبر: ۷۹۲۶۶۶
صادرات غیر نفتی ۲۵۰ میلیون دلاری صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: سهم صنایع کوچک و متوسط از صادرات مواد غیرنفتی این استان در سال جاری، بیش از 30 درصد ارزیابی می شود.

به گزارش برنا از اراک ،  «مصطفی آمره»  در جمع خبرنگاران، افزود: مجموع صادرات غیرنفتی استان مرکزی در سال جاری 750 میلیون دلار است که از این میزان 250 میلیون دلار سهم صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی است. 

وی ادامه داد: بیش از 2 هزار و 700 واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی مشمول تخصیص زمین شدند که از این تعداد یک هزار و 700 واحد تکمیل و پروانه بهره برداری دریافت کرده اند. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی استان مرکزی اظهار داشت: از مجموع هزار و 700 واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان بیش از 80 درصد با ظرفیت بیش از 50 درصد فعالیت می کنند و 20 درصد نیز با کمترین ظرفیت به فعالیت صنعتی خود ادامه می دهند. 

آمره ادامه داد: 64 واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در زمره شرکت های دانش بنیان هستند که نقش مهمی در بهره وری هر چه بیشتر از امکانات و نیروی انسانی در صنعت استان دارند. 

وی گفت: 90 واحد صنعتی در سال جاری با شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی قرارداد منعقد کردند که تا کنون 70 هکتار زمین به این متقاضیان واگذار شده و پیش بینی می شود تا سال تعداد متقاضیان به 150 نفر برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی بیان کرد: جدول گذاری و زیر سازی شهرک صنعتی مامونیه با 30 میلیارد ریال اعتبار، ساخت 2 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی خمین و دلیجان با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال، خط انتقال آب به ناحیه صنعتی شهید سعیدی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و تکمیل خط انتقال پساب تصفیه خانه اراک به شهرک صنعتی خیرآباد این شهر از مهمترین برنامه های این شرکت در سال جاری است که تمامی این طرح ها از پیشرفت های فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند. 

وی ادامه داد: ساخت ناحیه صنعتی سمقاور، آوه و خنجین نیز از دیگر برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی است که مطالعات اولیه و مکان یابی نیز انجام شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز