سرپرست شهرداری اراک خبرداد؛

با افت تقاضای صدور پروانه ساخت و ساز مواجه شدیم

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۰:۵۳:۵۴
کد خبر: ۷۹۳۷۷۶
سرپرست شهرداری اراک گفت: شهرداری جهت ساماندهی وانت ها و دستفروشان در پی شناسایی اراضی مناسب جهت توسعه بازار روزهاست .

به گزارش برنا از اراک ،  ابوالفضل شالی بگ در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: در یک ماه گذشته با افتی در امر تقاضای صدور پروانه ساخت و ساز مواجه شدیم که با علت یابی مشخص شد که سازندگان برای اعمال تخفیفات عوارض ساخت منتظر اقدام شهرداری بودند و در جلسه شورای معاونان و مدیران شهرداری تصمیم بر این شد که برای سه ماه پایانی سال تخفیفی اعمال نشود .

وی در بحث ساماندهی سگ های ولگرد تصریح کرد: متاسفانه تعداد سگ های ولگرد در شهر بسیار زیاد شده است و در این راستا خواستار کمک سمن ها و رسانه ها هستیم .

افزود: مسلما این حیوانات حق حیات دارند، اما نکته قابل توجه این است که باید تعداد آنها به لحاظ نارضایتی و ترس شهروندان کنترل شود و می توان از تجربه موفق شهرهای دیگر استفاده کرد .

شالی بگ در خصوص ساماندهی بازار روزها بیان کرد: اخیرا در مجموعه شهرداری تکلیفی جهت شناسایی اراضی مناسب جهت استقرار میوه فروشان و دست فروشان و فاقد مشکلات مالکیتی داده شده است که هنوز گزارش کامل ارائه نشده است .

وی گفت: اخیرا یک زمین اوقافی با مساحت مناسب در شهرک حمید شناسایی شده است که ظرف چند روز آینده با تجمیع میوه فروشان و دست فروشان ساماندهی در این منطقه انجام گیرد .

سرپرست شهرداری اراک درخصوص کنترل سد معبر در اراک تصریح کرد: در حدود یک ماه است که تعداد بسیاری از وانت بارها جمع آوری شده است، البته به لحاظ کمبود نیرو در این راستا  کار کند پیش می رود که اگر نیروی دارای صلاحیت و توانمندی در اختیار باشد کار تسریع خواهد شد، اما به هرحال حجم و تعداد سد معبر و دست فروشان در شهر بسیار زیاد است و در تلاش برای ساماندهی هستیم . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز