معاون عمرانی استانداری یزد :

ایده‌های نو در جشن های انقلاب مورد توجه شهرداران باشد

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۴:۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۹۴۰۸۸
ایده‌های نو در جشن های انقلاب مورد توجه شهرداران باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تاکید بر برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به شکل مناسب، مردمی و جذاب، گفت: اشتراک ایده‌های نو و تجمیع توانمندی‌ها در گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب مورد توجه شهرداران استان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن صادقیان در نشست هم‌اندیشی شهرداران استان با موضوع وصول مطالبات شهرداری‌ها و هماهنگی برنامه‌های سالروز پیروزی انقلاب گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از محورهای اصلی برگزاری جشن‌های دهه فجر برنامه‌های خود را به دفتر شهری استانداری ارسال کنند.

صادقیان خاطرنشان کرد: طرح‌های قابل‌افتتاح و اقدام های مؤثر در 40 سال انقلاب برای کاهش هزینه‌ها در فرمتی هماهنگ و بدون هرگونه موازی کاری ارائه شود.

وی ادامه داد: اسناد خزانه نوع اول و نوع دوم تمام دستگاه‌های اجرایی که تا پایان سال 95 از شهرداری‌ها طلب دارند می‌توانند مطالبه را با بدهی‌های بانکی تهاتر کنند و پیمانکارانی که تا پایان سال 96 از شهرداری‌ها طلب دارند، می‌توانند طلب خود را با تهاتر با بدهی‌های مالیاتی وصول کنند.

صادقیان افزود: نکته مهم مورد این است، طلب‌ها باید بابت طرح‌ هایی باشد که از درآمدهای عمومی دولت ردیف اعتبار دارند که بر این اساس شهرداری‌ها اعلام کردند، حدود 250 میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارند که در این خصوص موظف شدند طلب را از دستگاه‌های اجرایی با بدهی‌های بانکی تهاتر کنند.

صادقیان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در نخستین فرصت طلب خود را به دستگاه‌های اجرایی و ذی‌حسابان اعلام و مشخص کنند، چه میزان از بدهی قطعی و چه مقدار بلاتکلیف است و میزان بدهی به پیمانکاران تا سال 96 در گزارش ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اظهار داشت: برای تسهیل این موضوع هفته‌های آینده با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رئیسان بانک‌ها نشستی برگزار خواهیم کرد تا برای عملیاتی سازی ظرفیت ها، تفاهم و همکاری‌های لازم با اهتمام و حساسیت بیشتری صورت گیرد.

صادقیان افزود: اهمیتی که بحث تهاتر دارد این هست که بتوانیم از ظرفیت قانونی در این زمینه استفاده کنیم توانسته‌ایم اعتبار استان را در سقف بودجه کشور بالا ببریم.

وی یادآور شد: منظور این است، تهاتر بانکی خارج از سقف بودجه دولتی است و اگر بتوانیم 250 میلیارد تومان طلب از دستگاه‌های اجرایی وصول کنیم یعنی 250 میلیارد تومان خارج از اعتباری که از خزانه دولت دریافت می‌شود، بودجه استان تقویت خواهد ‌شد.

حدود 85 درصد جمعیت یزد در 21 شهر سکونت دارند که 117 نفر عضو شورای شهر هستند و کمتر از 15 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و آبادی‌ها سکونت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز