رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج:

انجام بیش از یک هزار عملیات در ۹ ماه سال جاری/۲۶ نفر جان خود را از دست داده اند

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۴:۰۶:۴۰
کد خبر: ۷۹۴۲۶۰
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در 9 ماه سال جاری بیش از یک هزار عملیات توسط آتش نشانی سنندج انجام گرفته و 26 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سهیل فضل وزیری صبح امروز در جمع خبرنگاران آمار عملیات های نه ماهه این سازمان را اعلام نمود و گفت: ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی از مهم ترین رسالتهای این سازمان است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: تسریع در امداد رسانی در زمان بروز حوادث در راستای کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان جزء اولویت های آتش نشانان ونیروهای عملیاتی این سازمان است.

او از انجام یک هزار و 16 عملیات اطفاء حریق و امداد نجات طی نه ماهه سالجاری خبر داد و گفت :از این تعداد عملیات 578 عملیات مربوط به اطفاء حریق و 438 عملیات نیز امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری اعلام کرد: از 578 عملیات اطفاء حریق؛ 375 مورد مربوط به فضای سبز، کشاورزی، جنگل و مرتع، 81 فقره مسکونی، 48 فقره خودرو و ماشین آلات، 29 فقره تجاری، 19 فقره ضایعات و زباله، تاسیسات شهری واداری 14 مورد، مراکز آموزشی، صنعتی و انبار  شش مورد، مراکز بهداشتی و درمانی یک مورد و پنج فقره نیز مربوط به سایرعملیات اطفاء حریق بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اضافه کرد: 169 مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، 100 مورد گیر کردن آسانسور، 42 مورد تصادف، 36 مورد گیر کردن انگشتر، آبگرفتگی و سیلاب 20 فقره، بسته شدن درب 19 فقره، کوهستان و برف و کولاک 14 مورد، عملیات غواصی شش مورد، انفجار گاز چهار فقره، سقوط از ارتفاع دو فقره، ریزش آوار و سقوط در چاه دو مورد و 24 فقره سایر موارد از 438 فقره عملیات امداد و نجات صورت گرفته  در نه ماهه سالجاری است.

وی گفت: 985 عملیات در محدوده شهر، 19 عملیات در خارج از محدوده و 12 مورد نیز در محدوده روستاهای مجاور از تعداد کل عملیات های انجام شده، صورت گرفته است.

فضل وزیری افزود : در نه ماهه سالجاری در حوادث گوناگون تعداد 54 نفر از شهروندان آسیب دیده و 26 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی گفت : افراد متوفی بر اثر حوادث شامل پنج نفر بر اثر تصادف ، پنج نفر بر اثر غرق شدن ،12 نفر براثر آتش سوزی و چهار نفر هم سایر حوادث بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار کرد: دوره های آموزشی درون سازمانی و برون سازمانی توسط کارشناسان این سازمان با هدف پیشگیری از حوادث در سالجاری بصورت مستمر برگزار شد.

وی اعلام کرد : به چهار هزار و 724 نفر آموزش های ایمنی ارائه شده که از این تعداد سه هزار و 858 نفر مدارس و پیش دبستانی، 486 نفر ادارات، 98 نفر از کارکنان شرکت های خصوصی و 282 نفر هم از شهروندان آموزش دیده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز