معصومه ابتکار:

فعالیت اورژانس اجتماعی گامی موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۳:۴۲:۵۸
کد خبر: ۷۹۴۴۸۴
فعالیت اورژانس اجتماعی گامی موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است
​معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: آگاهی از اورژانس اجتماعی باعث می‌شود افرادی که مجرم هستند و نیت مجرمانه دارند بدانند که چنین امکان و مداخله‌ای وجود دارد که این برای مردم امنیت و برای مجرم ناامنی می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار در حاشیه سفر یکروزه با استان البرز که امروز دوشنبه 10 دی ماه انجام شد با اشاره به بازدید از شیرخوارگاه امام علی(ع) کرج در جمع خبرنگاران گفت: برون سپاری این فعالیت‌ها تا جایی که قانون اجازه دهد ضروری است و امیدواریم در البرز با سرمایه اجتماعی خوبی که داریم این کار انجام شود.

معاون رئیس جمهور با بازدید از اورژانس اجتماعی البرز هم اشاره و اعلام کرد: اورژانس اجتماعی مهمترین مرحله مداخله اجتماعی است و این امکان را  می‌دهد که هر فردی که در معرض خطر است یا از یک خطر اطلاع دارد بتواند با شماره 123 تماس بگیرد و وضعیت خود را گزارش و کمک درخواست کند.

ابتکار افزود: در هر حال اورژانس اجتماعی این فرصت را به کودکان هم می‌دهد که با یک تماس آسیب احتمالی را اطلاع دهند و بتوانند از خود محافظت کنند.

وی تصریح کرد: آگاهی از اورژانس اجتماعی باعث می‌شود افرادی که مجرم هستند و نیت مجرمانه دارند بدانند که چنین امکان و مداخله‌ای وجود دارد که این برای مردم امنیت و برای مجرم ناامنی می‌آورد.

ابتکار در ادامه به تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده هم اشاره و خاطرنشان کرد: این سند از سال گذشته تدوین شده و در 31 استان امضا و چارجوب آن هم تعریف شده است، خوشبختانه اکثر استان‌ها از جمله البرز این سند را تدوین کرده‌اند تا براساس آن آسیب‌ها و شکاف‌هایی که در ارائه خدمات به زنان و خانواده وجود دارد کاهش پیدا کند، از سال 98 این سند اجرا می‌شود.

ابتکار در خصوص مصوبه دولت برای اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی هم گفت: دولت مصوبه خوبی را گذراند تا زنانی که همسران خارجی دارند بتوانند قبل از 18 سال برای فرزندان خود تقاضای تابعیت کنند، این مصوبه دولت است و  نیاز دارد که در مجلس هم تصویب شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز