مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست با فرماندار تفرش:

گردشگری تنها عامل تولید ثروت پایدار در تفرش است

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۹:۵۰:۰۶
کد خبر: ۷۹۵۲۱۲
گردشگری تنها عامل تولید ثروت پایدار در تفرش است
« نشست هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی استان و فرماندار تفرش با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری و همچنین آغاز به کار طرح مقبره پرفسور حسابی برگزار شد.»

به گزارش برنا از اراک ، علیرضا ایزدی در نشست با فرماندار تفرش گفت: « در شهرستانی مانند تفرش که به واسطه وضعیت جغرافیایی خاص، کشاورزی توسعه ی مورد نظر مسوولان را نداشته و از سوی دیگر خوشبختانه صنایع نیز ورود آسیب زایی نداشته اند می توان در حوزه خدمات سرمایه گذاری کرد و از ایم محل بافت اقتصادی شهر را تغییر داد.»

 ایزدی  افزود: « در حال حاضر راس منشور خدمات، گردشگری است که با توجه به پتانسیل های قابل توجه این شهرستان در این حوزه، می تواند نقطه طلایی و ثروت زای این جامعه باشد. اقتصاد محلی را بارور کند، جامعه محلی را توانمند سازد، حافظ محیط زیست و اشتغال زا باشد. سازمان میراث فرهنگی نیز در این راستا از سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد چراکه معتقدیم در شرایط فعلی کشور این سرمایه گذاران هستند که در نوک پیکان جهاد اقتصادی قرار دارند.»

او در ادامه گفت: « در بسیاری از شهرهای کشور برای خلق جاذبه به برند سازی رو می آوریم تا تک جاذبه ای تاریخی، طبیعی و یا حتی مدرن را به موتور اقتصادی آن جامعه بدل کنیم اما تفرش خود برند ساز است و تنها به معرفی و تبلیغات احتیاج دارد. مفاخر نامدار، تاریخ سترگ، طبیعت بکر و جغرافیای کم نظیر این شهرستان، چهار برندی هستند که باید مانند یک دستگاه چهار موتوره به پویایی اجتماعی و اقتصادی و تولید ثروت شهرستان کمک کنند.»

ایزدی با اعلام موضع نسبت به عدم واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی گفت: « به هیچ عنوان تفکر و قصد تصدی گری نداریم و این آمادگی وجود دارد که در چارچوب قوانین دست بخش خصوص را در به کارگیری از بناهای تاریخی باز بگذاریم منتها اصل اساسی حفظ و و اصالت بناهاست.»

او در پایان افزود: « محوطه اطراف مسجد شش ناو تفرش توان و کشش ساخت بناهای تجاری جدید را ندارد. مهمترین اولویت در این مجموعه حفظ اصل و کاربری های فرعی آن است. اگر گردشگری تفرش تقویت شود و شاهد حضور گردشگران در شهرستان باشیم درآمد زایی موجود در شهر خود بهترین حامی و متولی حفظ بناها خواهد بود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز