استاندار لرستان:

پرداخت حقوق کارکنان و حفظ وضعیت کنونی بزرگترین معیار شهرداری‌هاشده است/ بدهی‌ دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۴ - ۰۰:۴۶:۰۶
کد خبر: ۷۹۵۸۴۷
پرداخت حقوق کارکنان و حفظ وضعیت کنونی بزرگترین معیار شهرداری‌هاشده است/ بدهی‌ دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت شود
سید موسی خادمی گفت: با پولی که از طریق ارزش افزوده به روستاهای بدون دهیار و عشایر پرداخت شده کارهای بسیار با ارزشی صورت پذیرفته و نتیجه بهتری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی شامگاه پنج‌شنبه در نشست  شهرداران استان  با  معاون عمرانی وزارت کشور، اظهار کرد: شهرداری‌ها به جای اینکه به مسائل اجتماعی، فرهنگی و یا بحث‌های اقتصاد کلان فکر و کار کنند به دلیل دغدغه پرداخت حقوق کارکنان و مشکلات مالی، به مسائل عمرانی عادی شهرها و تنظیف شهری که از کارهای سنتی آنان است  می‌پردازند.

اوبا بیان اینکه بزرگترین معیار شهرداری‌ها در حال حاضر پرداخت حقوق کارکنان و حفظ وضعیت کنونی است، افزود: این بدترین شرایطی است که وجود داشته و نیاز به راه‌حل‌های انقلابی دارد.

 خادمی پرداخت بدهی‌های دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها را یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات آنها برشمرد و تصریح کرد: اگر بتوان در بودجه سال آینده فرآیندی تعریف کرد که بدهی برخی از دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها از طریق اوراق و... در قانون بودجه حل تعریف شود مقداری از مشکلات شهرداری‌ها در کوتاه‌مدت حل می‌شود.

او خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم منابع را از فرآیندهای اداری شورای برنامه‌ریزی و دستگاه‌ها آزاد کنیم نتیجه‌ بهتری کسب خواهد شد.

به گفته خادمی طبق گزارش برخی فرمانداری‌ها، با پولی که از طریق ارزش افزوده به روستاهای بدون دهیار و عشایر پرداخت شده کارهای بسیار با ارزشی صورت پذیرفته و نتیجه بهتری داشته است.

اویادآورشد: اگر ارزش افزوده در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها منعقد شود که در مقابل آن چند پروژه اجرا شود، می‌توان در حوزه عمرانی درصدی از این پول را صرف کارهای عمرانی کرد.

خادمی تاکید کرد: از آنجا که در کشور ارزش افزوده بر اساس جمعیت توزیع می‌شود و استان‌های کوچک به دلیل اینکه خیلی از خریدهای دولتی خود را از مرکز و یا استان‌های بزرگتر انجام می‌دهند بهتر است علاوه بر سهم جمعیتی، در مناطق کمتر توسعه یافته نیز سهمی اختصاص داده شود.

او  با تاکید بر حرکت به سمت روش‌های جدید تامین منابع مالی ،گفت: روش‌های سنتی کار که از منابع پولی دولت و یا ظرفیت پیمانکاران استفاده می‌شد تمام شده است و باید از روش‌های جدید مشارکت و یا بانک‌ها استفاده کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز