عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ؛

افرادی که منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دادند مقابل امیرکبیر ایستادند

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۲:۳۴:۰۷
کد خبر: ۷۹۸۹۶۵
افرادی که منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دادند مقابل امیرکبیر ایستادند
سالروز یکصد و شصت و هفتمین سالروز شهادت «میرزا تقی خان امیرکبیر» زمینه برگزاری مراسم ویژه ای برای گرامیداشت این شخصیت بزرگ تاریخی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی در اراک شد.

به گزارش برنا از اراک ، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مراسم گرامیداشت یکصد و شصت و هفتمین سالروز شهادت «میرزا تقی خان امیرکبیر» در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی در اراک، گفت: مسئولان باید اندیشه و منش امیرکبیر را چراغ راه خود قرار دهند، چرا که وی الگوی تمام نمای خدمتگذاری صادقانه و نماد سازندگی متعهدانه است. امیرکبیر با اقدامات ویژه خود راه توسعه ایران را با جدیت آغاز کرد.

مقدسی افزود: وی در 3 سال عمر صدراعظمی خود بنیان امور ارزشمندی را گذاشت و اقدامات بسیار ویژه ای را در ساختار حکومتی قاجار انجام داد که در تاریخ کشور ماندگار شد و باعث شد تا کشور ایران در کوتاهترین زمان ممکن به مسیر توسعه برسد. ساماندهی امور کشوری، اصلاح ساختار اداری کشور، اصلاح دستگاه قضایی کشور، سازماندهی ارتش، ایجاد قدرت دفاعی مقتدر برای کشور، توسعه صنعت بومی، تقویت صنایع دستی، توجه به ارتقای علمی، تأسیس دارالفنون، نقش مؤثر در توسعه بهداشت و سلامت، راه اندازی روزنامه وقایع اتفاقیه، جدیت در مبارزه با مظاهر مختلف فساد، مبارزه با خرافات و ترویج خرافه، از مهمترین اقدامات ماندگار میرزا تقی‌خان امیرکبیر در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بود که امروز نیز جامعه به آن ها نیاز جدی دارد.

وی ادامه داد: امیرکبیر عشق ایران را در دل خود داشت و برای نجات ایران همت کرد. وجود برخی اسناد و دست‌نوشته‌های امیرکبیر در مرکز اسناد مسکو در روسیه و لندن، بیانگر اقدامات ویژه ای است که به دست امیرکبیر بنیانگذاری شده است و اگر می‌خواهیم به عظمت شخصیت امیرکبیر دست یابیم باید به این دست‌نوشته‌های مراجعه کنیم تا ببینیم این اسطوره عدالتخواهی چگونه با اقتدار و سخاوت از حقوق مردم در مکاتبات و مراودات خود با دولت‌های خارجی دفاع می‌کرد. این امر نشان دنده شخصیت میهن‌پرستانه امیرکیبر است که مسیر توسعه همه‌جانبه را در ایران در پیش گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاحاتی که در ژاپن همزمان با صدارت امیرکبیر آغاز شد، توانست این کشور را دچار تحولات بنیادین کند، اما در ایران افرادی که به دنبال منافع شخصی خود بودند مانع خدمات و نگاه‌های بلندنظرانه به امور چنین شخصیت متعالی شدند. متأسفانه افراد تنگ‌نظر و دچار انجماد فکری آن زمان تحمل حضور ارزشمند و اثربخش شخصیت والایی همچون امیرکبیر را نداشتند و اجازه ندادند که مسیر توسعه و تعالی ایران به دست وی به سرانجام برسد. اگر افراد تنگ‌نظر اجازه داده‌ بودند امیرکبیر به راه و اقدامات مؤثر خود ادامه دهد، قطعاً امروز کشور وضعیت بهتری داشت.

مقدسی تصریح کرد: فسادها، کفایت نداشتن مدیران، رشوه خواری زمامداران به ویژه فرمانداران شهرهای مختلف یکی از معضلات و مشکلات کشور ایران در زمان قاجار بود و امیرکبیر توانست با درایت و تیزهوشی و استفاده از نیروهای کارآمد با همه آن ها مبارزه کند. جسارت و مقاومت این مرد بزرگ در مقابل ناصرالدین شاه و مهد علیا (مادر شاه) به کام بسیاری از زمامداران مستبد حکومت قاجار شیرین نیامد و آنان با توطئه های میرزا آقا خان نوری و مهد علیا زمینه شهادت ایشان را فراهم کردند.

وی بیان داشت: کسانی که دلسوزانه قلبشان برای نظام اسلامی می تپد، باید امیرکبیر را الگوی خود قرار دهند چرا که وی با بلندنظری مسیری را انتخاب کرد که باعث شد اقدامات ویژه ای که انجام داده است، در تاریخ ایران ماندگار گردد. اگر امروز هم امیرکبیر زنده بود و در کشور ایران حضور داشت، باز هم افراد بسیاری که منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهند تاب تحمل او را نداشتند و مقابل وی می ایستادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تأکید کرد: آیت اله اکبر هاشمی رفسنجانی نیز یکی از سازندگان به نام کشور در دوران تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی است که مسیر توسعه کشور را مدنظر داشت، اما برخی افراد با رویکردها و اندیشه های پوپولیستی دستاوردها و عملکرد این مردم بزرگ را نادیده گرفته و نسبت به ایشان بی احترامی می کنند، افرادی که کشور را دچار مشکلات و چالش های می‌کنند و مانعی در مسیر تجلیل از بزرگان این سرزمین هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز