رانش زمین به یک روستا در ایذه خسارت زد

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۹:۳۵:۲۴
کد خبر: ۷۹۹۸۰۳
رانش زمین به یک روستا در ایذه خسارت زد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: رانش زمین به برخی منازل مسکونی روستای غریبی ها در منطقه سادات حسینی از توابع دهدز شهرستان ایذه در شامگاه یکشنبه خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی خدادادی گفت: در حال تخلیه اهالی روستا و اسکان اضطراری آنها در مساجد و مدرسه های این منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه 2 تیم امداد و نجات هلال احمر در این منطقه مستقر است بیان کرد: با وجود پیش بینی رانش و هشدارهای قبلی به ساکنان مبنی بر تخلیه این منازل، متاسفانه این کار انجام نگرفته بود.

خدادادی ادامه داد: 50 خانوار در این منطقه از منازل خود تخلیه و در مساجد و مدارس این منطقه اسکان داده شدند و قرار است که چادرهایی در این منطقه نیز برای اهالی این روستا برپا شود.

در نشست شهریور پارسال مدیریت بحران استان خوزستان در دهدز مقرر شده بود با توجه به مطالعات زمین شناسی و آثار رانش و خطرات احتمالی روستای میراحمد غریبی ها، ساکنان این روستا به مکانی امن جابجا شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.

اوایل ماه گذشته، پنج خانه روستایی در روستای میراحمد غریبی‌ها به دلیل بارش باران و جنس خاک منطقه تخریب شد اما در این حادثه به کسی صدمه وارد نشد.

میراحمد غریبی‌ها با حدود 700 نفر سکنه در بخش دهدز شهرستان ایذه قرار گرفته است، دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و 321 کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر است که در سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی متشکل از 103 روستا زندگی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین بیان کرد: ماموران جمعیت هلال احمر خوزستان در اندیکا و دهدز 10 خودرو با 27 سرنشین را که گرفتار برف و کولاک شده بودند امدادرسانی کرده و در پایگاه امداد و نجات تاراز اسکان دادند.

وی گفت: اقلام امدادی و زیستی در بین آنها توزیع شد.

خدادادی ادامه داد: این عملیات توسط 2 تیم امداد و نجات متشکل از 6 نفر صورت گرفت و امدادرسانی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

به دلیل شدت بارش برف و باران در منطقه اندیکا و ایذه مدارس این مناطق امروز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

همچنین با توجه به پیش بینی بارش سنگین برف و باران در این بخش و احتمال بالاآمدن آب در منطقه شیمبار، مسیر اندیکا به شهرکرد از ساعت 18 یکشنبه تا ساعت هفت صبح روز سه شنبه،با دستور ستاد بحران این شهرستان مسدود شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز