استاندار مرکزی:

کشاورزان سربازان مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستند

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۰:۴۶:۴۵
کد خبر: ۸۰۰۲۸۶
کشاورزان  سربازان مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستند
استاندار مرکزی گفت: تقویت تعاونی ها کلید کاهش مشکلات و افزایش درآمد اقتصادی حوزه کشاورزی است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در آیین تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: اکنون محصولات کشاورزی با چند برابر قیمتی که از کشاورزان خریداری می شود به دست مصرف کنندگان می رسد که با ایجاد تعاونی ها و حمایت بخش دولتی می توان ضمن کاهش این فاصله ها، زمینه افزایش درآمد اقتصادی فعالان این بخش را فراهم کرد.

وی، کمبود منابع آبی و خشکسالی را از جمله مشکلات بخش کشاورزی و نگرانی های کشاورزان کشور و استان دانست و ادامه داد: با بهره گیری از سامانه های نوین آبیاری و کشت محصولات کم آب بر می توان زمینه افزایش بهره وری از آب و تولید در این بخش را فراهم کرد.

استاندار مرکزی یاد آور شد: اکنون بیش از چهار هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که باید برای مقابله با کم آبی و کاهش هدر رفت آب، این چاه ها تعیین و تکلیف شوند.

آقازاده افزود: تعیین و تکلیف چاه های بخش کشاورزی و رفع مشکل کم آبی در این بخش باید بدون اینکه مشکلی برای کشاورزان به همراه داشته باشد، مدیریت شود.

وی خاطر نشان کرد: 110 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال جاری در کشور تولید شده است که تولید این محصولات نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی حدود چهار برابر افزایش یافته است.

آقازاده افزود: با توجه به ظرفیت های کشور امکان افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور و تامین غذا برای بیش از 80 میلیون ایرانی وجود دارد.

وی اتحاد و همدلی بخش دولتی و خصوصی را عامل افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: با همکاری دستگاه های دولتی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی به عنوان سربازان مقابله با جنگ اقتصادی دشمن می توان همانند گذشته توطئه دشمنان ایران اسلامی را نقش بر آب کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز