مدیر امور عمومی دانشگاه کردستان خبر داد:

کاشت دو هزار و ۲۰۰ نهال و بذر بلوط در دانشگاه کردستان

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۰۸:۳۰
کد خبر: ۸۰۱۸۸۰
کاشت دو هزار و ۲۰۰ نهال و بذر بلوط در دانشگاه کردستان
مدیر امور عمومی دانشگاه کردستان گفت: با همکاری و مساعدت یکی از مسئولین در دانشکده فنی در حدود یک هزار و 100 نهال درخت بلوط و هزار بذر بلوط تهیه و به صورت هدیه از استان لرستان به دانشگاه اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان؛ مصطفی مولانایی در خصوص زیباسازی و فضای سبز دانشگاه کردستان اظهار داشت: در راستای گسترش فضای سبز دانشگاه به دستور رئیس دانشگاه کردستان، واحد فضای سبز تحت نظارت گروه جنگل و دانشکده منابع طبیعی و با همکاری آقایان شعبانیان و ولی پور نسبت به کاشت نهال های بلوط اقدام شد.

به گفته او، امسال با شروع سال زراعی از 15 اسفند 96 به دستور ریاست دانشگاه کردستان یک هزار و 200 نهال مقاوم به خشکی و همچنین نهال های مناسب فضای سبز دانشگاه کاشته شد.

مولانایی گفت: از این میزان درختچه در حدود 200 درختچه زینتی در پارک و بوستان دانشکده ها کاشته شد و همچنین با همکاری آقای ویسی و آقای افشار از دانشکده فنی در حدود یک هزار و 100 نهال درخت بلوط و هزار بذر بلوط تهیه و به صورت هدیه ازمرکز نهالستان خرم آباد استان لرستان به دانشگاه اهدا شد.

مدیر امور عمومی دانشگاه کردستان با بیان اینکه این نهال ها و درختچه ها توسط نیروهای متخصص فضای سبز دانشگاه کاشته شدند، تصریح کرد: با توجه به اقلیم مناسب استان کردستان و همجواری با رشته کوه زاگرس، این استان منطقه مناسبی برای کاشت بذرها و نهال های بلوط بوده و مقاوم به خشکی و عوامل بیماری زا هستند.

مسئول فضای سبز دانشگاه کردستان عنوان کرد: به دلیل هماهنگی با پوشش جنگلی مناطق زاگرس نشین و احترام به دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی این درختان کاشته شده و امیدواریم به بهترین شکل در محیط دانشگاه رشد و نمو داشته باشند.

مولانایی افزود: این نهال ها و بذرها تنها در سال نخست نیازمند آبیاری بوده و پس از آن به واسطه بارشهای سالانه آبیاری شده و رشد کرده و خوشبختانه آب چندانی نیاز ندارند.

گفتنی است، بلوط نام سرده‌ای از درختان و همچنین میوه آنهاست و درختان بلوط عمری طولانی دارند که گاه به دو هزار سال نیز می‌رسد و گونه‌های بسیاری از آن در ایران بومی رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز