کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۱:۳۶:۱۸
کد خبر: ۸۰۵۰۲۳
کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد
پس از چند سال که آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد رو به فزونی می رفت و کارشناسان و مسئولان را بشذت نگران کرده بود آمار سال جاری برخلاف پیش بینی ها از کاهش تعداد طلاق در این استان خبر می دهد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان طلاق در سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می دهد در حالی شمار ازدواج هم در این مدت 6 درصد کم شده است.

سعید محوری افزود که پنج هزار و 460 واقعه ازدواج در سال جاری در استان ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در سال جاری یک هزار و 978 واقعه طلاق در این استان ثبت شده که کاهش 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

آمارهای سازمان ثبت و احوال نشان می دهد که از سال ۹۰ تا ۹۵ رتبه این استان در بحث طلاق از رتبه ۲۳ کشور به رتبه ۱۶ رسیده است.

براساس این آمارها ، بیشتر طلاق‌ها در این استان در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد ضمن اینکه تحصیلات ۳۱ درصد افرادی که از همسر خود جدا می‌شوند زیر دیپلم است.

نتایج یک بررسی انجام شده هم نشان می دهد از مجموع ۴۵۰ پرونده‌ طلاق که در استان مورد بررسی قرار گرفت عوامل اقتصادی کمترین تاثیر را بر طلاق داشته است.

«افزون بر ۵۰ درصد طلاق‌ها در این استان به دلیل همسان نبودن زوجین در تحصیلات، شغل، موقعیت اجتماعی و فرهنگ بوده است.»

براساس نتایج این بررسی، ۱۱ درصد طلاق‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اعتیاد ، هشت درصد به دلیل ناباروری، ۲٫۸ درصد بیکاری و ۱۵ درصد دخالت‌های خانواده‌ها بوده است.

خیانت زوجین، زندانی بودن یکی از زوجین و عوامل اقتصادی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر طلاق در این استان ذکر شده است.

کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 720 هزار نفر جمعیت دارد .44درصد از این جمعیت در مناطق روستایی زندگی می کند.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت روستایی استان بیشتر از جمعیت شهری بود اما این روند بعد از انقلاب اسلامی برعکس شد بطوری که هم اکنون 56 درصد جمعیت استان در مناطق شهری زندگی می کند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان و 17شهر است .پنج شهرستان و نزدیک به 14شهر استان پس از انقلاب تاسیس شده است.

محوری با اشاره به ورود و تشکیل یکهزار و 403 فقره پرونده به دفاتر ثبتی ، افزود: از این تعداد یک هزار و 207 فقره آن با صدور رای لازم مختومه شد.

وی افزود: 18 هزار و 261 سند مالکیت نیز در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

محوری وصول مطالبات بانکی را یکی دیگر از وظایف این اداره برشمرد و گفت: در سال جاری سه هزارو 730 میلیارد ریال از مطالبات بانکی استان وصول شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز