استاندار مرکزی:

تالاب میقان اراک از وضعیت مناسبی برخوردار است

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۱:۳۷:۱۵
کد خبر: ۸۰۶۴۴۶
تالاب میقان اراک از وضعیت مناسبی برخوردار است
استاندار مرکزی گفت: محیط زیست این استان همپای توسعه صنعت به نقطه خوبی رسیده است و این مسیر رو به رشد باید هدفمند و و گام به گام به پیش رود.

به گزارش برنا از اراک سید  علی آقازاده در جریان بازدید از بخش های مختلف اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی و در جمع کارکنان این اداره کل، افزود: شاخص های تخصصی و راهبردهای برنامه محور در محیط زیست استان نه تنها در کارنامه 40 ساله بلکه در 10 سال اخیر رشد داشته و بهره مندی از دانش روز و نگاه کارشناسی در این بخش استان مطلوب است.

وی بیان کرد: توسعه انسانی همواره با تبعاتی همراه است اما اگر طرح های عمرانی به پیوست مطالعات زیست محیطی انجام شود و گفتمان حراست از منابع پایه در جامعه جا بیفتند می توان پیامدهای مخرب را به حداقل رساند و مدیریت کرد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: ذخایر تنوع زیستی استان مرکزی غنی است و محیط زیست این استان با وجود همه مشکلاتی و تنگناهای نیروی انسانی و مالی که دارد در راستای حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی با همه توان اقدام کرده و این تلاش ها قابل تقدیر است.

آقازاده عنوان کرد: کارکنان محیط زیست از کمترین میزان پرداخت حقوق برخوردارند که دولت باید در این راستا تدابیر لازم را در نظر گیرد.

وی اضافه کرد: شمار روزهای آلوده در کلانشهر اراک در طی سه سال اخیر با روند کاهشی همراه شده و از 95 روز ناسالم در سال 95 به 46 روز ناسالم در سال جاری رسیده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تالاب میقان اراک از وضعیت مناسبی برخوردار است و شمار پرندگان مهاجر در این تالاب در سال های اخیر افزایش داشته است و همه باید بکوشند این سرمایه مهم طبیعی را حفظ کرده و جراحات زیست محیطی وارد شده به آن در سالهای قبل را ترمیم کنند.

وی گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی سه دستگاه خودروی جدید به مجموعه محیط زیست استان مرکزی اضافه شد و تجهیزات ویژه از جمله اندازه گیری میزان تششع آنتن های تلفن همراه برای نخستین بار در سال جاری به این اداره کل اختصاص یافت که از طریق آن و در زمان کمتر از نیم ساعت می توان اندازه گیری های لازم در خصوص تششع این آنتن ها را اندازه گیری کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز