رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

انقلاب اسلامی مایه‌ی خیر و برکت برای ایران بوده است

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۳:۳۶:۲۰
کد خبر: ۸۰۶۵۵۵
انقلاب اسلامی مایه‌ی خیر و برکت برای ایران بوده است
افتتاح یا عملیات اجرایی ۱۶۸ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار بالغ بر۱۶۳میلیارد تومان اشتغالزایی هزار و ۷۷۱نفر در دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه به معرفی دستاورد‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی در طول انقلاب 40 ساله پرداخت و تاکیدکرد: انقلاب اسلامی مایه خیر و برکت برای کشورایران بوده است.

photo_2019-01-29_09-55-33

او از سفر وزیر جهاد کشاورزی در راستای افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی 168 طرح کشاورزی خبرداد و افزود: این طرح‌ها با اعتبار 163 میلیارد تومان و برای بیش از یک‌هزار و 300 نفر اشتغال‌‌زایی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه گفت: تمامی پروژ‌‌ه‌های افتتاح شده در سال‌جاری، چه آن‌هایی که از قبل افتتاح شده و چه آن‌هایی که توسط وزیر جهاد کشاورزی در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود را  بیش از 14هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.

شهبازی ادامه داد: این تعداد پروژه نیز قابلیت ایجاد اشتغال برای 12 هزار نفر را می‌تواند ایجاد کند.

سند مالکیت برای اراضی  کشاورزی برای اولین بار در کشور

او به شروع طرح تهیه سند مالکیت برای اراضی کشاورزی در دهه مبارک فجر پیش‌رو اشاره کرد و افزود: در شهرستان سرپل‌ذهاب برای نخستین‌بار در کشور در قالب طرح «کاداستر اراضی» (پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی) انجام می‌گیرد که مزایای قابل توجهی برای کشاورزان به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این طرح در مرحله نخست با تفکیک اراضی ملی شروع می‌شود و سپس از تمامی زمین‌های منطقه با GPS نقشه‌برداری می‌شود و در پایان طرح به همه کشاورزان سند مفروض اهدا می‌شود.

تولیدات چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان کرمانشاه

شهبازی ادامه داد:  تولید محصولات کشاورزی استان نسبت به قبل از انقلاب بیش از پنج برابر افزایش داشته است هم اکنون نیزچهار درصد از تولید محصولات کشاورزی کشور در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

او افزود: استان کرمانشاه در تولید نخود رتبه نخست، در تولید ذرت، چغندر و جو رتبه دوم و همچنین در تولید کلزا رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اسان کرمانشاه در تولید حبوبات رشد 2.5برابری، صیفی‌جات رشد 25 برابری، ذرت رشد سه برابری، علوفه رشد 4.6 برابری، گوشت قرمز رشد سه برابری، گوشت مرغ تولید بیش از 6 برابر و در تولید عسل بیش از هفت برابر نسبت به قبل از انقلاب افزایش تولید داشته‌‌ایم.

شهبازی با اشاره به کشت زعفران دراستان کرمانشاه گفت: 212 هکتار از اراضی استان کرمانشاه در سال گذشته زیر کشت زعفران این طلای سرخ بوده و در سال آینده 100هکتار دیگر نیز به زیر کشت این محصول گرانبها و اشتغال‌زا به منظور ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی زعفران در استان کرمانشاه با یک سرمایه‌گذار به توافق رسید‌ه‌ایم که در صورت راه‌اندازی بهترین مجموعه صنایع فرآوری زعفران در کشور را خواهیم داشت.

او افزود: مشکلات موجود در توزیع گوشت‌های تنظیم بازار برخی ازاین مشکلات اجتناب‌ناپذیرند و ما در حد توان درصدد رفع این مشکلات با جدیت هستیم.

مشکلی از نظر تأمین میوه شب عید نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مشکلی برای تامین میوه شب عید در استان نداریم، 800 تن پرتقال و 420 تن سیب زرد و قرمز با کیفیت مناسب در انبارها تهیه شده و ۲۰تا۳۰ درصدزیر قیمت بازار به دست مصرف کننده می رسد.

دیدار با۴۰ خانواده شهید

حجت‌الاسلام احمد یوسفی‌نیا نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم با اشاره به خدمات ارزنده نظام اسلامی در زمینه‌های علمی، اقتصادی،کشاورزی و رفاهی، گفت: علی‌رغم وجود برخی مشکلات و فشار‌های مختلف و 40 سال تلاش و توطئه استکبار، آن‌ها نتوانسته‌اند به کشور صدمه‌ای بزنند و ما توانستیم آن‌ها را از منطقه بیرون کنیم.

 او افزود: کمیته عشایری و روستایی استان کرمانشاه جزو کمیته‌های برتر کشوری است. در مراسمات دهه مبارک فجر امسال برنامه‌های خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در روستا‌ها و مناطق عشایری همچون دیدار با ‌40 خانواده شهید و اعزام روحانیون به این مناطق در راستای آموزش احکام دینی، در نظر گرفته‌ شده است.

حجت الاسلام یوسفی‌نیا از توزیع رایگان داروهای دامی بین عشایر و روستائیان در ایام دهه مبارک فجرخبر داد و افزود: امسال بیش از 100 هزار رأس دام به صورت رایگان واکسیناسیون شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز