تعاونی‌های مرزنشین آذربایجان‌غربی ۲۴۲هزار نفر را تحت پوشش دارند

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۴:۲۷:۳۴
کد خبر: ۸۰۸۰۷۶
تعاونی‌های مرزنشین آذربایجان‌غربی ۲۴۲هزار نفر را تحت پوشش دارند
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: تعاونی‌های مرزنشین ۲۴۲هزار نفر را تحت پوشش دارند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رضا نقی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ به ترتیب در فصول بهار (۱۱ درصد) تابستان ( ۱۴/۹ درصد) پاییز ( ۱۴/۸ درصد) و زمستان ( ۱۳/۶) و در سال ۹۷ به ترتیب در فصول بهار (۱۴/۹) تابستان ( ۱۴/۸ درصد و پاییز (۱۳/۶ درصد) اعلام و بطوری کلی میانگین نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۴/۶ درصد اعلام گردیده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۳۵ مرکز کاریابی داخل و خارج از کشور جهت ایجاد اشتغال جوانان و مهیا کردن شرایط سرمایه گذاری ایجاد شده و در راستای فراهم کردن شرایط کاری برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، با 8 دانشگاه استان تفاهم‌نامه امضا شده است.

وی همچنین اظهار داشت: کل تسهیلات ابلاغی برای پرداخت به روستاییان برای اشتغال پایدار به میزان ۲۷۰ میلیارد تومان با دو هزار و ۶۳۲ طرح مصوب با اشتغال زایی به تعداد ۸ هزار و ۱۶۷ نفر می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و‌رفاه اجتماعی تعداد تعاونی های مرزنشین را ۲۶ عنوان اعلام و به صورت فعال جمعیتی بالغ بر ۲۴۲ نفر را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: از طرف مقام عالی استان اخیرا وجوه قابل توجهی از درآمدهای نفتی به آنها پرداخت شده است.

نقی زاده افزود: کل تسهیلات ابلاغی برای پرداخت به روستاییان برای اشتغال پایدار به میزان ۲۷۰ میلیارد تومان با دو هزار و ۶۳۲ طرح مصوب با اشتغال زایی به تعداد ۸ هزار و ۱۶۷ نفر می باشد.

نقی زاده تعداد تعاونی های اعتباری را ۱۳۱ عنوان اعلام کرد و خاطر نشان کرد: این تعداد تعاونی حدود ۵۱ هزار نفر عضو دارند..

علی دهقان مدیر تعاون اداره کل تعاون ،  کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی : در حال حاضر در برخی از شهرستان های کم برخوردار استان از جمله سردشت و پیرانشهر تعدای از تعاونی ها با نرخ کارمزد صفر درصد تسهیلات به اعضا پرداخت می کنند و این افتخار بزرگی در حوزه تعاون می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز