مدیرعامل شرکت توزیع برق خبر داد :

بهره‌مندی تمام روستاهای آذربایجان‌غربی از نعمت برق تا پایان امسال

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۱:۰۷:۲۹
کد خبر: ۸۱۰۷۳۶
بهره‌مندی تمام روستاهای آذربایجان‌غربی از نعمت برق تا پایان امسال
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از بهره‌مندی تمام روستاهای استان از نعمت برق تا پایان سال خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی،  اکبرحسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه نمایشگاه دستاورد های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در پارک جنگلی ارومیه گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۲۳۸ هزار مشترک، صدرصد شهرها و بالغ بر ۲۸۳۸روستای استان تحت پوشش شبکه برق هستند که از این تعداد ۸۱ درصد مشترکین خانگی، ۲.۶ درصد عمومی، ۱.۶ درصد کشاورزی، نیم درصد صنعتی و ۱۴ درصد نیز مشترک تجاری اند.

وی افزود: قبل از انقلاب، ۹۶ روستای استان از نعمت برق بهره‌مند بودند که این رقم هم اکنون به ۲۸۳۸ روستا رسیده است، صد درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان تحت پوشش شبکه برق هستند و فقط ۲۵ روستای کمتر از ۱۰ خانوار داریم که تا پایان امسال نیز برق رسانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۸۴۰۰ خانوار شهری ما که در حاشیه شهر ها ساخت و ساز غیر قانون انجام داده اند و قانون اجازه واگذاری برق به آنها را به ما نمی‌دهد و از نعمت برق برخوردار نیستند اگر قانون به ما اجازه بدهد ما هیچ محدودیتی برای واگذاری اشتراک برق به هیچ نقطه ای از استان نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ما برآنیم که صددرصد خدمات شرکت برق را غیر حضوری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که هیچ مشترکی به اداره برق مراجعه ننماید، هم اکنون ۱۱ خدمت شرکت برق غیرحضوری و مجازی شده است.

حسن‌بکلو گفت: در حوزه برق و برق رسانی هیچ عقب ماندگی در شاخص های کشوری نداریم ضمن اینکه از نظر میزان تولید برق در دنیا مقام چهاردهم و در خاورمیانه مقام اول را داریم، هم اکنون مازاد تولید ما در حال صادر به کشور های همسایه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز