فیروزی در تشریح سفر رئیس کل بانک مرکزی به کردستان:

۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌ های پیشران صنعتی کردستان به بانک مرکزی پیشنهاد شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۱:۴۲:۱۹
کد خبر: ۸۱۳۵۶۶
۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌ های پیشران صنعتی کردستان به بانک مرکزی پیشنهاد شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: 25 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های پیشران صنعتی استانبه بانک مرکزی پیشنهاد شد که امید داریم مورد موافقت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در جمع بندی سفر دکتر همتی رئیس بانک مرکزی و جمعی از مدیران عامل بانک های کشور گفت: در این سفر علاوه رئیس بانک مرکزی، معاونت نظارت بانک مرکزی و پنج تن از مدیران عامل بانک های کشور ضمن بازدید از پروژه های صنعتی در جلسات طرح های پیشران صنعتی، گفت و گو مشترک دولت و بخش خصوصی، شورای هماهنگی بانک ها و نشست با شهرداران شهرهای ده گانه استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این سفر و در جلسات متعدد عمده مشکلات استان در حوزه مسائل بانکی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: تسهیل گری در حوزه قوانین و ضوابط بانک ها، سپردن اختیارات بیشتر به بانک های استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، ایجاد وحدت رویه در مورد وثایق بانکی و پذیرش محل اجرای طرح و امتیازات طرح به عنوان وثیقه از جمله آن موارد بود.

فیروزی به درخواست های استان در بخش توسعه کشاورزی و صنعتی استان در این جلسات نیز اشاره کرد و افزود: افزایش تولید گوشت قرمز به میزان ۱۳ هزارتن، افزایش تولید آبزیان به میزان ۲۰ هزارتن و توسعه باغات تا ۵۰ هزار هکتار از جمله موارد مطرح شده در بخش کشاورزی و تامین اعتبار آنها در قالب اقتصاد مقاومتی بود.

وی اضافه کرد: برای طرح‌های پیشران صنعتی استان نیز مبلغی در حدود ۲۵ هزار میلیارد پیشنهاد شد که امید داریم مورد موافقت قرار بگیرد وزمینه پرداخت تسهیلات مرتبط با آنها فراهم شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان افزود: از صندوق توسعه ملی نیز درخواست کردیم تامین مالی بخشی از طرح های توسعه ای استان را به عهده بگیرد ورئیس صندوق توسعه ملی وعده داد اگر طرح هایی که در بانک های عامل پذیرش  میشوند به صندوق معرفی شوند با اولویت تامین اعتبار خواهند شد.

فیروزی با بیان اینکه در شرایط فعلی شهرداری های استان با مشکل مواجه هستند گفت: مقرر شد برای بهره مندی شهرداری های استان از تسهیلات بانکی مذاکراتی طی دو روز آینده در بانک مرکزی انجام  شود و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در سفر رئیس کل بانک مرکزی به کردستان مقرر شد است که تامین منابع ریالی برای طرحهای متوسط و کوچک انجام شود وتامین منابع ارزی طرح ها نیز اولویت بندی شود.

فیروزی یادآور شد: مدیران عامل بانک های کشور در این سفر هر کدام وعده دادند که بانک هایشان از طرحهای تولیدی استان حمایت کنند و منابع لازم  را در اختیار تولید و اشتغال استان قرار دهند.

وی ادامه داد: از جمله بانک های فعال در این بخش، بانک کشاورزی بود که قول داد تمامی طرح های کشاورزی حوزه اقتصاد مقاومتی را تامین مالی کند.

فیروزی در پایان سخنان خود این سفر را برای استان مفید  ارزیابی کرد واظهار داشت: با توجه به ترکیب مدیران عامل بانک هایی که به استان سفر کردند امید داریم علاوه بر تسریع در اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزا ، بروکراسی های اداری به حداقل ممکن برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز