عضو شورای شهرخرم آباد خبر داد:

پشت بازار پتانسیل داشتن قطب گردشگری باستانی را دارد

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۰:۲۷:۵۵
کد خبر: ۸۱۳۸۴۲
پشت بازار پتانسیل داشتن قطب گردشگری باستانی را دارد
عضو شورای شهر از عدم توجه مدیریت شهری به مناطق محروم خرم آباد انتقاد کرد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مهرداد علی پناه عضو شورای شهر  گفت :متاسفانه این روزها نگاه برخی از دوستان به محله های خاص قابل قبول نیست و رستمی رئیس شورای شهر خرم آباد هم از ناعدالتی ها و عدم توازن در توزیع  اعتبار در محلات وبه خصوص در مناطق محروم پشت بازار و درب دلاکان  از مدیریت شهری ناراضی  به شدت انتقاد کرد .

مهرداد علی پناهی عضو شورای شهر خرم آباد گفت :در زمانی که دوستان بدون نظر کارشناسانه و توجیه فنی خاص این بخش (ماسور)را به شهر الحاق کردند این توجیه فنی نداشته و با مشکلات عدیدهای دست و پنجه نرم می کنند .

وی افزود : با وجود این‌که چندین سال از الحاق ماسور به شهر خرم‌آباد می‌گذرد اما ساکنان از نبود امکانات اولیه و زیرساختی گلایه‌مند هستند.

ودر منطقه ماسور مطالعات صفر  وجود نداشته و ما نمی دانیم چند متر ویا چندین کیلومتر پارکینک  در این منطقه نیاز است ؟  

وی  با انتقاد از تبلیغات گسترده برخی از عضای شورای شهر در توجه به مناطق خاص گفت :نگاه به محله محوری به جای شهر محوری آفت جدی توسعه هر شهر است و بنده همچنان که به منطقه پشت بازار و درب دلاکان توجه دارم به توسعه ماسور ،میدان تیر،کوی علی آباد ،کوی فلسطین  و ...نیز داریم ولی متاسفانه پشت بازار ودرب دلاکان در این چند ساله مورد توجه قرار نگرفته و سخت در انزوار قرار گرفته اند .

وی افزود :متاسفانه منطقه پشت بازار ودرب دلاکان یک منطقه پیر و فرسوده است وعلیرغم همه ناملایمتها  دربحث حضور گردشگران خارجی وداخلی با توجه به ویو و بافت تاریخی و منطقه بکر گردشگری بهترین نقطه برای ویو ونمایش شهر خرم اباد برای جذب گردشگر و تولید ثروت است .

وی افزود :پشت بازار ودرب دلاکان یک منطقه تاریخی وباستانی است که می تواند با جذب گردشگران به در آمد پایدار برسدولی پتانسیل های بالقوه این منطقه متاسفانه مغفول مانده است .

وی افزود :متاسفانه در بحث آب های سطحی در این منطقه عملا مشکلات همچنان  باقی است .  

وی با انتقاد از عدم توجه به زیر ساخت ها و نبود آسفالت مناسب و سرانه فضای سبز در این منطقه به شدت از شهردار و شورای شهر در عدم توجه به این منطقه محروم انتقاد کرد .

علی پناه با انتقاد از عدم توجه استاندار به مدیریت شهری از عدم توجه استاندار انتقاد کرد وی مردم منطقه پشت بازار را مردمی کم توقع و بسیار متین عنوان کرد که در همه حال همیشه به حداقل ها راضی بوده ولی این رضایت هیچگاه نباید باعث تکدر خاطر مردم ولایت مدار و بسیار متین این منطقه شود .

وی در ارتباط با استخدام های موجود در شهرداری از شهردار در ارتباط با فربه شدن ستاد در شهرداری و حضور نیروهای سفارشی در شهرداری از شهردار انتقاد کرد و خواستار توضیح در این مورد شد .

عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد بر نامناسب بودن پیاده‌روها می‌گوید: از ابتدای کمربندی تا خیابان شهید اردشیر کرمی پیاده روسازی در یک لاین شروع شده و قرار است مناسب‌سازی پیاده‌روهای همه محله در دو لاین انجام شود.

مهرداد علی‌پناه می‌افزاید: نکته مهم اینکه کار کردن در محله قدیمی مانند پشت بازار نیازمند هزینه بیشتری است، با این حال سیاست ما برطرف کردن مشکلات این محله است و اگر عملیات اجرایی کند پیش می‌رود، به کمبود اعتبار شهرداری مربوط می‌شود.

وی ادامه می دهد: بسیاری از کوچه‌های پشت بازار با توجه به اینکه دارای شیب هستند کانیوا ندارند، موضوع فرسودگی شبکه فاضلاب و آب‎رسانی نیز از دیگر مواردی است که می‌توان مطرح کرد.

عضو شورای شهر خرم آباد تاکید می‌کند: اراده ما این است مناطق حاشیه‌ای به متن تبدیل شوند، چرا که ایجاد نشدن امکانات و خدمات شهری در پشت بازار با بافت باستانی آن مانع رونق این محله می‎شود.

علی‎پناه عنوان می کند: در بافت تاریخی و باستانی منازلی هستند که مربوط به عهد صفویه قاجار و پهلوی هستند که قدمت دارند و باید احیا شوند اما بحث خانه‌های فرسوده باید نوسازی شوند که مستلزم پرداخت تسهیلات است.

خبر :محمود داودی نژاد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز