معاون سیاسی استاندار کرمانشاه:

تریبون‌ها نباید به محل نزاع و درگیری تبدیل شوند

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۹:۳۷:۴۹
کد خبر: ۸۱۴۷۶۰
تریبون‌ها نباید به محل نزاع و درگیری تبدیل شوند
یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید تمرکز بر مسائل اجتماعی است که میزان طلاق 13 درصد در سال‌جاری کاهش یافته است و در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد مراکز ماده 16 افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی و اجتماعی کنگاور در فرمانداری این شهرستان گفت: میزان طلاق در استان 13 درصد در 10 ماه سپری شده از سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد مراکز ماده 16 افزایش پیدا کرده است.

او افزود: تریبون‌ها نباید به محل نزاع و درگیری تبدیل شوند و در این شرایط سخنان به سمت انسجام بخشی هدایت شود،  اینکه گفته شده خودکشی در استان کرمانشاه افزایش داشته حرف درستی نیست. میزان خودکشی در سال 96 نسبت به سال 95، 16 درصد کاهش یافت و در 10 ماه سپری شده از سال‌جاری نیز افزایشی نداشته‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه برندهای شایسته‌ای برای مطرح شدن دارد. فضای استان کرمانشاه به تغییر رفتار نیاز دارد، مادامی که از فضای اجتماعی استان نوای خوشی بیرون نیاید سرمایه‌گذار ورود نخواهد کرد، به همین دلیل زیبایی‌های استان کرمانشاه را بازگو کنیم.

الهی‌تبارادامه داد: در قضاوت اقدام‌های اقتصادی در استان نباید جفا کرد، نرخ بیکاری متوقف و کاهش یافته و فضای کسب و کار نیز بهبود یافته و روندی مطلوب در استان کرمانشاه دیده می‌شود. به جای فکر به ایجاد مشاغل سنگین و زمان‌بری مانند پتروشیمی یا کارخانه‌های بزرگ به فکر ایجاد مشاغل کم سرمایه و زودبازده باشید.

او افزود: در شرایط فعلی دشمن در سه جبهه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و ایجاد ناآرامی بشدت وارد عمل شده است، در حوزه اقتصادی تمامی شرکت‌های طرف قرارداد با ایران را تحت فشار قرار داده و وارد یک جنگ تمام عیار شده است که در حوزه صادرات، واردات و نظام پولی کشور را با مشکلاتی روبرو کرده و به دنبال کاهش تاب‌آوری اجتماعی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: دولت با چنگ و دندان در حال کسب درآمد برای کشور است و آوردن پول فروش نفت به داخل با مشکل روبروست، قیمت ریال نسبت به دلار کاهش یافته و همین عامل قاچاق کالا شده است. البته جریانی هم که به دنبال خروج دام مولد از کشور باشد هدایت شده است.

الهی‌تبار ادامه داد: در این نبرد اقتصادی هر آنچه که در توان هست بکار گرفته شود و می‌طلبد که این شرایط به منشا انسجام تبدیل شود. دولت در خط مقدم جبهه نبرد قرار دارد و ضروری است که کمک شود.

او افزود: حرکت به سمت امیدوارسازی نیاز امروز جامعه بشمار می‌آید. رهبری انقلاب در بیانیه آغاز دهه پنجم انقلاب 40 بار از واژه جوانان و 20 بار از واژه‌های امید و اعتماد استفاده کرده‌اند و این سمت و سوی حرکت‌ها را تعیین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید تمرکز بر مسائل اجتماعی است.

الهی‌تبار ادامه داد: راه‌حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی مشارکت و آموزش همگانی است و هیأت‌های مذهبی قدیمی‌ترین و غنی‌ترین سمن‌های مردم نهادی بوده‌اند که می‌توانند در مسائل اجتماعی مشارکت داشته باشند.

او حل مشکل بیکاری کنگاور را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای اشتغالزایی در این شهرستان از افراد صاحب فن و با تجربه برای ایجاد کسب و کار استفاده شود چرا که أین افراد توان بازاریابی دارند و در روستاها به فکر ایجاد خوشه‌های تولیدی باشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: اعتقاد به کار حزبی داریم، نیاز است که احزاب از حالت فعالیت فصلی خارج شوند و منشا انسان‌سازی و کادرسازی شوند.

الهی تبار افزود: جوامع توسعه یافته با وجود احزاب قدرتمند توانسته‌اند نطام‌های خود را ماندگار کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز