استاندار مرکزی:

دولت توان حمایت های مالی از فعالان عرصه فرش را ندارد

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۲:۳۷:۵۳
کد خبر: ۸۱۵۰۱۶
دولت توان حمایت های مالی از فعالان عرصه فرش را ندارد
استاندار مرکزی گفت: سند راهبردی توسعه صنعت فرش در این استان باید عملیاتی شود و محور برنامه های فعالان این عرصه قرار گیرد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در کارگروه فرش استان مرکزی، افزود: نیازسنجی ها و سلایق مختلف بازارهای داخلی و خارجی به خوبی در سند راهبردی توسعه فرش استان دیده شده و فعالیت در این عرصه با عملیاتی شدن برنامه ها نظام مندتر می شود. 

وی ادامه داد: فعالان تجاری دست بافته های سنتی، بافندگان، رنگرزها و نقاش ها باید سند راهبردی توسعه فرش استان را در اختیار داشته باشند و با تمام ظرفیت در مسیر رسیدن به اهداف این سند حرکت کنند. 

استاندار مرکزی بیان کرد: بخش دولت توان حمایت های مالی از فعالان عرصه فرش را ندارد اما، می تواند در بخش های نظارتی و هماهنگ کننده در پیشبرد اهداف سند توسعه فرش استان موثر باشد. 

آقازاده گفت: صنعت فرش از دیرباز در ایران اسلامی و به خصوص استان مرکزی منبع درآمد ارزشمندی برای مردم و برای نظام حاکمیتی کشور بوده و این صنعت در سال های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که بخش دولتی و خصوصی باید دست در دست یکدیگر داده و مشکلات این بخش را حل کنند. 

وی بیان کرد: در گذشته ای نه چندان دور صنعت فرش دستبافت ایران به خصوص استان مرکزی در همه نقاط دنیا شناخته شده بود و صادرات این هنر صنعت نقش موثری در بالا بردن تولید ناخالص ملی داشت و اکنون نیز مسئولان صنعتی و فرهنگی باید نسبت به احیای موقعیت فرش ایرانی بیش از پیش بکوشند. 

استاندار مرکزی افزود: احیای فرش دستبافت استان مرکزی با نقش آفرینی بیشتر و تربیت هنرمندان ماهرو قوی تر در این عرصه، این هنر شناخته شده ایرانی را که ریشه در تمدن ایران زمین دارد حاصل می شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز