حجتی در جمع خبرنگاران :

هم‌اکنون بیش از دو میلیون تن نهاده در بنادر داریم/جابجایی دام‌ها به مرز کنترل شد/انتقال میوه شب عید به استانها

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۲۲:۰۲:۳۴
کد خبر: ۸۱۵۶۰۳
هم‌اکنون بیش از دو میلیون تن نهاده در بنادر داریم/جابجایی دام‌ها به مرز کنترل شد/انتقال میوه شب عید به استانها
وزیرجهادکشاورزی گفت:در زمینه تامین نهاده‌های دامی هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ محمودحجتی پنج شنبه  در سفر به لرستان ودر حاشیه مراسم افتتاح فاز اول پروژه گردشگری، آگروتوریسم و مجتمع خیریه درمانی، آموزشی و فرهنگی فجر  به خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معضلات کشور کمبود آب بوده چراکه ریزش‌های جوی ما یک سوم متوسط جهانی است.

اوبا اشاره به اینکه امسال شاهد بارش‌های خوبی در کشور به خصوص غرب و استان لرستان بودیم، افزود: خوشبختانه در افزایش بهره‌وری آب موفق عمل کرده‌ایم و توانستیم راندمان آبیاری را بالا ببریم به طوری که هم‌اکنون این آمار از حدود ۳۹ به ۴۴ درصد رسیده است.

حجتی  متوسط بهره‌وری در عملیات به‌زراعی را حدود شش درصد طی پنج سال اخیر عنوان کرد و یادآورشد: این آمار در تاریخ کشاورزی ایران بی‌سابقه بوده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون از خشکه‌کاری به سمت شیوه‌های نوین زراعی از جمله نشاکاری حرکت کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: با اقداماتی که انجام شده افزایش ۳۰ درصدی بهره‌وری در مصرف آب و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را شاهد بوده‌ایم.

اوبا اشاره به اینکه امسال رکورد بالایی در زمینه توسعه گلخانه داشته‌ایم، تصریح کرد: پیش بینی شده که تا شب عید امسال ۳۰۰۰ هکتار توسعه گلخانه‌ای داشته باشیم و امروز نیز شاهد افتتاح فاز دوم گلخانه مدرن لرستان بودیم.

 وزیرجهادکشاورزی ابراز امیدواری کردبا همت مسئولان فاز سوم نیز در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او در خصوص   میوه شب عید  ،تاکید کرد: با پیش‌بینی‌های خوبی که به عمل آمد مقدار مورد نیاز سیب خریداری و به استان‌ها انتقال داده شده است، همچنین دو سوم پرتقال منتقل و مابقی نیز ارسال خواهد شد.

حجتی ضمن اشاره  به قیمت گوشت  با بیان اینکه طی مصوبه‌ای جابجایی دام‌ها به مرز کنترل شد،گفت: هم‌اکنون اثر این کاهش تردد دام‌ها را در قیمت گوشت شاهد هستیم.

او با اشاره به گوشت وارداتی نیز  یادآورشد: مقرر شد که توزیع این گوشت‌ها هدفمند باشد و عمدتا به سمت گروه‌های هدف در چهارچوب اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کارگری، کشوری، لشگری و دانشگاه‌ها باشد.

به گفته وزیرجهاد کشاورزی هم‌اکنون تثبیت قیمت را داریم و امیدواریم بتوانیم به نرخ منطقه‌ای برگردانیم.

اوضمن اشاره  به موضوع نهاده‌های دامی بیان کرد: هم‌اکنون در این رابطه کمبودی نداریم اما در طول سال چند شوک وارد شد که آثار تبعی از خود به جا گذاشت.

به گفته حجتی در اوایل پاییز بحث اعتصاب کامیون‌داران را داشتیم که چند روز عرضه را با وقفه روبرو کرد اما سریع به تعادل رسید.

او ادامه داد:متاسفانه یک ماه گذشته نیر در رابطه با جابجایی ارز مشکلاتی پیش آمد که در بحث نهاده‌ها نیز تاثیر گذاشت چراکه ذرت، کنجاله و سویا را وارد می‌کنیم و وابسته‌ایم.

حجتی عنوان کرد: وقفه چند روزه‌ای پیش آمد اما از ذخایر راهبردی استفاده کردیم و این موضوع کنترل شد.

ویزجهادکشاورزی با بیان اینکه  هم‌اکنون بیش از دو میلیون تن نهاده در بنادر داریم که در حال حمل بوده و کشتی‌هایی نیز در حال ورود هستند،گفت: در زمینه تامین نهاده‌های دامی هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز