معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی:

تجدید اجاره اراضی موقوفه آستان قدس تنها با خوداظهاری مستأجران انجام می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۳:۵۷:۲۸
کد خبر: ۸۱۶۱۳۶
تجدید اجاره اراضی موقوفه آستان قدس تنها با خوداظهاری مستأجران انجام می‌شود
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از تجدید اجاره اراضی موقوفه این آستان مقدس بدون بازدید نقشه‌برداری و با خوداظهاری مستأجران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مرتضی حقیقی با بیان اینکه سیاست این معاونت علاوه بر حفظ حقوق موقوفه، تکریم ارباب رجوع است، اظهار کرد: در راستای تسریع در پاسخگویی‌ها، تکریم و تسهیل در ارائه خدمات به ارباب رجوع، طرح تجدید اجاره اراضی شهری آستان قدس رضوی، با خوداظهاری مستأجران و بدون بازدید نقشه برداری در حال اجراست.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی تا پایان سال 98 و با ارائه تعهدنامه رسمی مستأجران مبنی بر عدم ایجاد هرگونه تغییر در وضعیت مورد اجاره بدون نقشه‌برداری و با خود اظهاری صورت می‌پذیرد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: بر این اساس مدت زمان فرآیند تجدید اجاره حدود 4 روز کاری کوتاه‌تر می‌شود و مردم با سرعت بیشتری می‌توانند نسبت به تنظیم سند اجاره مورد نظر خود اقدام کنند.

حقیقی ضمن اشاره به اینکه تجدید به موقع اجاره به نفع مستأجرین است، افزود: چنانچه مستاجران به هر دلیلی در زمان تعیین شده برای تجدید اجاره بهای اراضی موقوفه آستان قدس رضوی اقدام نکنند و مشمول گذشت زمان شوند در هنگام مراجعه برای تجدید اجاره بهاء محاسبات بر اساس نرخ روز محاسبه می‌شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اضافه کرد: در بسیاری از موارد تاخیر در مراجعه مستاجرین به منظور تجدید اجاره اراضی موقوفه در اختیار آنان، موجب بروز مشکلاتی از جمله اعتبار نداشتن سند اجاره، عدم امکان در رهن قرار گرفتن سند اجاره در نزد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و .. برای مستاجرین می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز