استاندار کرمانشاه:

مرز عراق در این شرایط تحریم یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۴:۲۸:۲۴
کد خبر: ۸۱۸۰۴۳
مرز عراق در این شرایط تحریم یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود
صادرات کرمانشاه رشد ۴۸ درصدی در ۱۱ ماهه امسال داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه با حضور رئیس کل گمرک و استاندار کرمانشاه در پایانه پرویزخان تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: در یازده ماهه امسال صادرات استان کرمانشاه رشد ۴۸ درصدی داشته است.

 او افزود: دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری صادرات امسال استان کرمانشاه بوده است و  طبق آمار ارایه شده توسط گمرک در یازده ماهه امسال دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان کرمانشاه صورت گرفته که بسیار فراتر از هدف‌گذاری انجام شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: انتظار می‌رود صادرات استان  کرمانشاه تا پایان سال به حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برسد که البته این موفقیت با تلاش صادرکنندگان بخش خصوصی و تسهیل‌گری مدیران حاصل شده است.

بازوند ادامه داد: اگر زیرساخت‌ها در پرویزخان فراهم بود می‌توانستیم این میزان را تا سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار افزایش دهیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر استفاده بهتر از فرصت مرز در شرایط تحریم، اظهارداشت: مرز عراق در این شرایط تحریم یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

بازوند ادامه داد: علاوه بر این با افرایش صادرات شاهد افزایش تولید، بهبود اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.

او بر لزوم بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزها اشاره کرد و افزود: صادرکنندگان، مطالبات درست و به حقی دارند و برای برآورده کردن آنها با جدیت تلاش خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با حمایت‌های ویژه رییس کل گمرک که از مدیران توانمند کشور هستند، گفت:  ۳۴ میلیارد تومان برای فاز اول طرح جامع پایانه پرویزخان از مجموعه گمرک اختصاص یافته است.

بازوند ادامه داد: باید زمینه بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز مرز پرویزخان فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز