ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز ۹۸، افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۱:۲۷:۰۷
کد خبر: ۸۲۰۹۱۹
ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز ۹۸، افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب گفت: ظرفیت اقامتگاه های شهرستان تکاب در نوروز 98، افزایش 100 درصدی داشته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، امیر مطلوبی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب، اظهار کرد: اقامتگاهای شهرستان تکاب با ظرفیت 350 نفر آماده استقبال از مهمانان نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه بوم گردی آتر به تنهایی 80 نفر ظرفیت دارد، افزود: این واحد در دهه فجر سال جاری افتتاح شده و هزینه اقامت در این واحدها خیلی کمتر از هتل است.

مطلوبی گفت: 6 واحد بومگردی این شهرستان در دو کیلومتری تخت سلیمان قرار گرفته که 5 واحد در  روستای نصرت آباد و یک واحد در روستای بابانظر واقع است.

این مقام مسوول بیان کرد: عید نوروز یک فرصت مهم برای معرفی این آثار تلقی می شود، چرا که مسافرین و گردشگران برای دیدن جاذبه های گردشگری به استان آذربایجان غربی سفر می کنند و تکاب نیز بدلیل داشتن طبیعتی زیبا با آثار تاریخی جذاب هرساله میزبان گردشگران بسیاری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب تصریح کرد: مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان شامل تخت سلیمان، کوه زندان ،  چشمه های آبگرم نصرت اباد و قینرجه ، چمن متحرک چملی گول ، مساجد تاریخی ، قلعه های تاریخی، زندان برنجه ، آبشار قینرجه ، حمامهای تاریخی،  دژ ساریقورخان ، پل ساروق، سد قجور، یخچال تاریخی اغولبیک و دژ بلقیس است.

گفتنی است؛ شهرستان تکاب یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب شرقی این استان واقع شده و این شهرستان بنابر قانون تقسیمات کشوری در سال 1385 خورشیدی، مشتمل بر دو بخش به نام‌های مرکزی و تخت سلیمان، با یک شهر و ۶ دهستان بوده‌ و مجموعه جهانی تخت سلیمانو آثار باستانی که در آن قرار دارد، از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز تاریخ و تمدن کشور ایراناست که در کوهستان‌های غرب کشور،‌ در نقطه‌ای بسیار باصفا و خوش آب و هوا واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز