معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی:

داروخانه‌های شبانه روزی در ایام عید باز هستند / دانشگاه اراک با کمترین بدهی به شرکت‌های دارویی وارد سال بعد می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۱:۲۹:۱۶
کد خبر: ۸۲۰۹۲۰
داروخانه‌های شبانه روزی در ایام عید باز هستند / دانشگاه اراک با کمترین بدهی به شرکت‌های دارویی وارد سال بعد می‌شود
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تدابیر لازم برای ذخیره دارویی استان تا نیمه نخست سال جدید اندیشیده شده است و مردم نگران تامین دارو نباشند.

به گزارش برنا از اراک ، علی‌مرادیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد داروخانه‌ها و تامین دارو اظهار کرد: با توجه به بررسی و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر تامین دارویی مناسبی در اراک و استان برای ایام نوروز تدارک دیده شده و تا نیمه نخست سال ۹۸ نیز دخیره دارویی در داروخانه‌های دولتی وجود دارد. دانشگاه اراک از معدود دانشگاه‌ها در سطح کشور است که با کمترین بدهی به شرکت‌های دارویی وارد سال بعد می‌شود. 

وی افزود: داروخانه‌های شبانه روزی در ایام عید باز هستند و در شهرستان‌های شازند، تفرش و آشتیان که داروخانه شبانه روزی ندارند هماهنگی های لازم با داروخانه‌های روزانه انجان شده تا مردم از لحاظ تامین دارو در ایام تعطیل مشکلی نداشته باشند. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد:  کارخانه‌های مواد غذایی به جز مواد لبنی و آب تعطیل هستند که بازرسی لازم بر عملکرد این کارخانه ها در ایام تعطیل انجام خواهد شد. بازرسی‌های مرتب از داروخانه‌های خصوصی و دولتی در ایام عید پیش بینی شده و کشیک‌ها آمادگی لازم را دارند. حداقل ۴ کشیک این امر خدمات رسانی را انجام می‌دهند. 

وی در خصوص فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی ادامه داد: قانون وزارت بهداشت صراحتا می‌گوید که داروخانه فقط متعلق به دکتر داروساز است و تنها او جواز تاسیس داروخانه را دارد. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی که جوانان داروساز دارند شاید نتوانند در مراکز شهر اقدام به خرید ملک کنند در نتیجه مجبور به اتصال به سرمایه‌گذار به صورت سرمایه‌گذاری مشترک هستند اما در نهایت دکتر داروساز مسئولیت را بر عهده دارد. 

‌مرادیان ادامه داد: ۱۱۲ داروخانه خصوصی و ۱۲ باب داروخانه دولتی در سطح استان وجود دارد که در سال جاری تا بهمن ماه ۷۵۸ بازرسی از آنها صورت گرفته و کمتر از ۱۰ مورد به تعزیرات ارجاع داده شده اند. ۸ شرکت پخش دارو نیز در استان فعالیت دارند که ۵۲ بازرسی از آنها انجام گرفته است. 

وی اضافه کرد: ۳۱۲ واحد تولیدی مواد غذایی و ۴۰۰ واحد تولیدکننده لوازم ارایشی در استان وجود دارد که هزار و ۷۴۵ بازدید از کارخانه‌های مواد غذایی و ۹۶۳ بازرسی از کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی صورت گرفته است. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص عطاری‌ها افزود: بازرسی از عطاری‌ها بر عهده ما نیست، عطاری‌ها مجاز به فروش گیاه خشک و عرقیجات هستند که در این رابطه یک خلاء قانونی وجود دارد که سبب بروز مفسده شده است. نظارت عطاری‌ها بر عهده اصناف است که متاسفانه اتاق اصناف در این رابطه همکاری انجام نداده است. 

مرادیان تاکید کرد: از مجموع ۱۰۰ عطاری ۷۵ عطاری مورد بازرسی قرار گرفته و به افراد متخلف دستورات لازم داده شده است، اعتقاد بنده بر این است که این برخوردهای سلبی فایده ندارد و تلاش می کنیم از سال بعد عطاری‌ها زیر بیرق اتاق اصناف قرار گیرند. 

وی خاطرنشان کرد: نظارت بهداشتی بر مواد غذایی از 15 اسفند در اراک آغاز شده و با چهار نوبت کاری تلاش می شود مواد غذایی سالم به دست مردم برسد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز