نادر فلاحی خبر داد

تصویر مجموعه جهانی «شیخ صفی الدین اردبیلی» بر روی اسکناس‌

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۸:۲۹:۰۰
کد خبر: ۸۲۱۲۳۶
تصویر مجموعه جهانی «شیخ صفی الدین اردبیلی» بر روی اسکناس‌
مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: تصویر مجموعه جهانی «شیخ صفی الدین اردبیلی» بر روی اسکناس‌های رایج کشور درج می‌شود.

به گزارش برنا،فلاحی با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی استان و با پیشنهاد رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی، تصویر مجموعه جهانی «شیخ صفی‌الدین اردبیلی» بر روی اسکناس‌های رایج کشور درج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع طی نامه‌ای از سوی دکتر مونسان به وزیر اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده است، گفت: با توجه به اهمیت حکومت صفویه در تاریخ ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درخواست کردیم تا تصویر این مجموعه در اسکناس‌های رایج کشور درج شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: فرهنگ و مظاهر آن مهم‌ترین و ریشه‌دارترین عوامل معرفی هویت و ارزش‌‎های تمدنی هر ملت است و در این راستا بنا‌های تاریخی نماد و مصداق عینی این هویت است.

فلاحی ادامه داد: تصاویر درج شده بر روی اسکناس‌ها می‌تواند در اشاعه فرهنگ و تاریخ هر کشور بسیار موثر باشد و این اقدام بسیار ارزشمند و قابل توجه خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز