۲۷ اثر طبیعی و تاریخی در چایپاره ثبت ملی شده است

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۹:۲۲:۵۰
کد خبر: ۸۲۱۸۰۶
۲۷ اثر طبیعی و تاریخی در چایپاره ثبت ملی شده است
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چایپاره گفت: در این شهرستان ۲۷ اثر ثبت ملی در حوزه تاریخی و گردشگری وجود دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، غلام شیرزاده رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چایپاره با اشاره به تعداد آثار ثبت ملی شده در چایپاره اظهار کرد: در این شهرستان ۲۷ اثر ثبت ملی در حوزه تاریخی و گردشگری وجود دارد.

 او عنوان کرد: از میان این آثار قلعه بسطام و مسجد سرخ روستای چورس و همچنین حاشیه رودخانه آغ‌چای در محدوده روستای بسطام و قورول سفلی از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار هستند.

 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چایپاره با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و۵۰۰ نفر از آثار تاریخی چایپاره بازدید کرده‌اند، افزود: از این میان در حدود۶۰۰ نفر تنها در مهمان‌پذیرهای این شهرستان اسکان داشتند.

 او با بیان اینکه برای ایجاد واحدهای بوگردی در شهرستان چایپاره در تلاش هستیم، ادامه داد: برای این منظور در ابتدای سال جاری برای ایجاد واحد بومگردی در روستای بسطام مجوز صادر شد سرمایه گذار سپس از ادامه کار انصراف داد اما با تلاش های صورت گرفته برای ایجاد واحدهای بومگردی در این روستا و سایر مکان های رایزنی هایی صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز