جاذبه های گردشگری نور

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۶:۳۳:۴۳
کد خبر: ۸۲۲۴۸۷
جاذبه های گردشگری نور
شما را به معرفی چند جاذبه‌ی گردشگری و دیدنی شهر زیبای نور در استان مازندران دعوت میکنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نور نام یکی از شهر‌های زیبای طبرستان می‌باشد که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبایی را در خود جای داده است. «سولده» نامیست که هنوز محلی‌های قدیمی این شهر زیبا را به این نام صدا می‌زنند.

نام کنونی این شهر از رودخانه‌ای به همین نام که رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرید و به هراز می‌رسد گرفته شده است.

در ذیل برای شما عزیزان چند جاذبه‌ی گردشگری و دیدنی این شهر زیبا را گردآوری کرده ایم.

آبشار آب‌ پری

آبشار آب پری | وادیرو

این آبشار زیبا که در نزدیکی شهر رویان مازندران قرار دارد داستان عجیبی را در لا به لای سنگ‌ها و قطرات آب خود پنهان کرده است، گفته می‌شود هر مسافری که از گردنه‌های این آبشار گذر می‌کرده است، اصواتی عجیب و خوفناک می‌شنیده است و از همین جهت تصور می‌کرده که جن‌ها و پری‌ها در این آبشار سکنا گزیده‌اند و به همین جهت نام این آبشار را « آبشار آب پری» نامیده‌اند.

البته امروزه و به دلیل فرسایش‌هایی که در طی سال‌ها به وجود آمده است این آبشار شباهت چندانی به تمامی آبشار‌هایی که دیده‌اید ندارد.

آبشار سیسنگان

آبشار سیسنگان | وادیرو

اگر طبیعت‌گرد هستید این آبشار زیبا را که در یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های مازندران قرار دارد را از دست ندهید. برای اینکه بتوانید راه اصلی این آبشار را بیابید ابتدا باید شهر کجور وارد جاده معدن زغال سنگ شوید، سپس به کمک تابلوهای راهنما از مسیر مالرو عبور کنید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات | وادیرو

درست در دل جنگل، جایی که هیچ کس فکرش را نمی‌کند، دریاچه‌ای رویایی به نام «الیمالات» قرار دارد.

این دریاچه زیبا که در ۸ کیلومتری  شهر نور قرار گرفته است، از آن دست جاذبه‌های گردشگری است که اگر به مازندران سفر کرده‌اید و از آن دیدن نکردید نصف امرتان را از دست داده‌اید. از امکانات این دریاچه نگویم برایتان که از سوپر مارکت گرفته تا ماهیگیری را داراست. بهای ورودی به این دریاچه زیبا نیز بسیار اندک است.

آبشار حرام او

آبشار حرام او | وادیرو

یکی دیگر از آبشارهای زیبای ایران زمین که در ۵ کیلومتری شهر نور قرار دارد،‌ «آبشار حرام او» است. محلیان این منطقه معتقدند، این آبشار که با آبشار «آب پری» فاصله‌ی بسیار کمی دارد خاصیتی درمانی دارد.

شاید برای شما جالب باشد که معنی واژه‌ی حرام در گویش مردمان طبرستان به معنای مقدس است و این آبشار به خاطره امامزاده‌ای که در بالای این آبشار قرار دارد به این نام مشهور شده است.

روستای یوش

روستای یوش | وادیرو

یوش از آن دسته از روستاهای تاریخی است که که از دیدنش سیر نمی‌شوید، اگر بخواهیم به طور دقیق درباره‌ی نام این روستا جستجو کنیم، تنها منبع موجود دهخدا است، وی این واژه را به ای صورت معنی کرده است: «یوش» به معنای تاریکی و تیرگی است و از آن جهت بر روی این روستا نام گذاری شده است زیرا هنگام غروب، درست در زمانی که خورشید با آسمان وداع می‌کند بخش عظیمی از این روستا را سایه فرا می‌گیرد و بخشی دیگر هنوز روشن است.

لازم به ذکر است یکی از دلایل مشهور شدن این روستا، وجود خانه‌ی زیبای «نیما یوشیج» است که همچون نگینی ارزشمند در این روستا می‌‌درخشد.

آبشار ونوش

آبشار ونوش | وادیرو

مجموعه آبشار‌های روح انگیز ونوش که در جنوب روستای زیبای ونوش قرار دارد به عنوان یکی از پر طرفدارترین مقاصد صخره نوردان به شمار می‌آید. از میان آبشارهایی که در این منطقه یافت می‌شود ۳ آبشار از معروفیت بیشتری برای کوهنوردانی که خواهان تجربه فرود‌های فنی هستند برخوردار است. آبشارها به ترتیب ۱۵، ۴۰ و ۱۵ متر ارتفاع دارند.

قلعه پولاد بلده

قلعه فولاد بلده | وادیرو

بر روی ارتفاعات «بلده»، یکی زیباترین روستاهای شهر نور،‌ پر صلابت‌ترین قلعه‌های دوران صفویه به نام «قلعه پولاد بلده» قرار دارد. البته لازم به ذکر است با توجه به آثار یافت شده قدمت این بنای تاریخی به قبل از دوران صفویه و به دوران خاندان کاووس باز می‌گردد.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور | وادیرو

یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه با داشتن مساحتی بالغ بر ۴۰۰۰ هکتار پارک جنگلی نور است و گونه‌های درختی زیادی چون ممرز، انجیلی، توسکا و … را داراست، همچنین این پارک با داشتن امکاناتی چون آلاچیق های متعدد چوبی، رستوران بزرگ، قهوه خانه سنتی، زمین های ورزشی، پارک بازی کودکان، مسجد و … به عنوان یکی از مجهزترین پارک‌های جنگلی ایران زمین به شمار می‌آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز