معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

عملکرد دستگاه های اجرایی استان در حوزه جوانان ارزیابی می شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۷:۵۱:۰۵
کد خبر: ۸۲۲۶۸۶
عملکرد دستگاه های اجرایی استان در حوزه جوانان ارزیابی می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: عملکرد سازمان ها و نهادهای اجرایی این استان در خصوص 18 شاخص حوزه جوانان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفوی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: با مدیرانی که در انجام وظایف و رسیدگی به مشکلات حوزه جوانان کوتاهی کنند برخورد می شود.
وی با بیان اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات جوانان فقط وظیفه اداره کل ورزش و جوانان نیست، اعلام کرد: باید تمام سازمان ها تلاش کنند تا مشکلات حوزه جوانان برطرف شود.
وی بیان کرد: بیکاری، مشکل مسکن و ازدواج از عمده مسائلی هستند که جوانان با آن مواجه هستند و ارائه راهکارهای مختلف نیاز اساسی در این خصوص به شمار می رود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بروز برخی آسیب های اجتماعی در بین قشر جوان جامعه گفت: برای کاهش این آسیب ها عزم ملی و انسجام اجتماعی نیاز است و همه باید خود را در این باره آماده کنیم.
مصطفوی ادامه داد: نیمی از جمعیت ما را جوانان تشکیل می دهند و این جوانان نیازمند شادی و رفاه هستند که تحقق این امر نیازمند همکاری همه جانبه مسوولان است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 118 برنامه در حوزه های مختلف برای جوانان این استان برگزار شده است، گفت: برگزاری همایش‌ها، جشنواره فرهنگی، آموزشی، نشست های تخصصی، فرهنگی و هنری، قرآنی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.
عبدالله چمن گلی با اشاره به لزوم توجه به این حوزه افزود: باید از ایده های خلاقانه جوانان در امور مختلف این استان بهره گیری شود.
وی با اشاره برگزاری 320 برنامه فرهنگی نیز گفت: این برنامه ها در بخش های مختلف ورزشی و افتتاح های عمرانی بوده که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی برگزار شده است.
وی اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مسکن، اشتغال، ازدواج و طلاق نیازمند آموزش صحیح در جامعه است و تنها با عملکرد یک سازمان رفع نمی شود زیرا تا زمانی که مشکل آموزش تصحیح نشود این مشکلات همچنان وجود دارد.
وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان نیز گفت: طی امسال 50 هزار و 191 مورد متقاضی دریافت تسهیلات بودند که تاکنون 44 هزار و 432 نفر تسهیلات 150 میلیون ریالی ازدواج را دریافت کردند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 164 هزار نفر در این استان تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد 23 هزار و 500 نفر را جوانان تشکیل می دهند.
عزیز سهندی ادامه داد: تاکنون برای یکهزار و 70 نفر تسهیلات خود اشتغالی پرداخت و به نوعی فرصت شغلی ایجاد شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز