معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

پروژه زیرگذر بهارستان باید ادامه پیدا کند چرا که هم اکنون ناقص است/تهیه طرح ترافیک ویژه خرم آباد

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۳:۰۵:۴۸
کد خبر: ۸۲۵۵۸۳
پروژه زیرگذر بهارستان باید ادامه پیدا کند چرا که هم
اکنون ناقص است/تهیه طرح ترافیک ویژه  خرم آباد
"احمد مرادپور" از تهیه طرح ترافیک ویژه مرکز لرستان خبرداد.

‍به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ مرادپور در جلسه ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه اقدامات زیادی انجام شده اما هنوز نواقصی وجود دارد، اظهار کرد: این موضوعات باید یک بار برای همیشه حل شوند.

او افزود: خیلی از سرمایه‌گذاری‌ها و خدماتی که ارائه می‌شود به دلیل نبود متولی از بین رفته و یا به سرقت می‌روند.

مرادپور تصریح  کرد: تا زمانی که این طرح‌ها متولی و صاحبی نداشته باشند هدررفت سرمایه است و تنها هزینه‌ای را بر خود تحمیل می‌کنیم.

مرادپور خاطر نشان کرد: خیلی از جاذبه‌ها مانند پارک‌ها و آبشارها بعد از فصل گردشگری رها می‌شوند برای همین باید این موضوع را حل کرد.

او با بیان اینکه چندین برنامه قرار است در استان اجرایی شود که در رونق گردشگری نقش بسزایی دارند،  گفت: قرار است برای تمامی جاذبه‌ها طرح و نقشه تعریف شده و بحث واگذاری آن‌ها حل شود که هم‌اکنون کار چند مورد آنها اوایل سال جدید آغاز خواهد شد.

مرادپور ادامه داد: هم‌اکنون طرح گردشگری آبشار بیشه به بنیاد مسکن واگذار شده و در حال پیگیری است، طی سال آینده نیز یک مرکز فروش که با بافت منطقه هم‌خوانی داشته باشد در آنجا ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان  یادآورشد : قرار است جهت اقامت گردشگران در این منطقه هتل و سوئیت نیز ساخته شود که بنیاد مسکن می‌تواند این کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

او با اشاره به  تعیین سرمایه‌گذار برای منطقه گردشگری آبشار نوژیان،افزود: امیدواریم سایر آبشارها و جاذبه‌ها نیز به همین روال واگذار شوند چراکه متولی طرح برای نگهداری آنها نیز جدی عمل می‌کند.

مرادپور با اشاره به اینکه واگذاری سایت‌های گردشگری مقداری از هزینه‌ها را می‌کاهد،  عنوان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهرها نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و این مهم مورد تاکید است.

او با بیان اینکه پروژه زیرگذر بهارستان باید ادامه پیدا کند چراکه هم‌اکنون ناقص است، خاطر نشان کرد: باید حریم مبادی دیگر شهر خرم‌آباد نیز آزادسازی شود؛ طی سال آینده برای آنها برنامه‌ریز‌هایی صورت می‌پذیرد اما هم‌اکنون تمرکز بر روی جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و تمیز کردن این ورودی‌هاست که تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

این معاون استاندار لرسنتان  یکی از مشکلات مرکز استان را ترافیک عنوان کرد و با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی حریم رودخانه مزید بر علت هستند،  گفت: این‌ها خیانت و ظلمی هستند که به خرم‌آباد شده و باید این شهر را از معضل ترافیک نجات دهیم.

مرادپور از تعیین مشاور برای ارائه طرح جهت رفع ترافیک خرم‌آباد خبر داد و  اضافه کرد: با اجرای این طرح مشکل شهر نیز حل خواهد شد.

او ضمن اشاره  به اجرای طرح کمربندی از قبرستان فلک‌الدین تا آرامستان خضر  ،افزود: با عملیاتی شدن این پروژه خیابان حافظ برای همیشه از موضوعات ترافیکی رها شده و می‌توان به عنوان بافت تاریخی از آن برای جذب گردشگر استفاده کرد.

به گفته مراد پور هم‌اکنون مشاور این طرح نیز پای کار آمده و قرار است بعد از عید شروع کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ایجاد جاده تفریحی_ گردشگری از غار کلدر تا غار گیلوران را طرح دیگری عنوان کرد که در دست پیگیری است و اضافه کرد: اقدامات زیادی در حال انجام بوده که در دست پیگیری هستند.

احمد مرادپور  تاکیدکرد: سیل‌های چند وقت اخیر کارها را باعث شده که در روند انجام پروژه‌ها تاخیر به وجود آید اما حتما اجرایی خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز