در دیدار رییس پژوهشکده رانشگرهای فضایی با امام جمعه تبریز مطرح شد: 

لزوم حمایت مردم، مسئولین و مراکز استانی از پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۹:۴۲:۲۹
کد خبر: ۸۲۵۸۶۵
لزوم حمایت مردم، مسئولین و مراکز استانی از پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز
 در دیدار رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در استان بر لزوم حمایت مردم، مسئولین و مراکز استانی از پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز تاکید شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل‌های این پژوهشکده گفت: نه تنها مردم استان بلکه برخی از مسئولین و مدیران اجرایی نیز از این ظرفیت در استان بی اطلاع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران این مجموعه با حضور در جلسات شورای اداری ظرفیت ها و پتانسیل های موجود را تبیین و نسبت به معرفی دقیق آن اقدام کنند.

رییس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز نیز در این دیدار از این مجموعه به عنوان یکی از قطب‌های حوزه فضایی کشور نام برد و گفت: پژوهشکده رانشگرهای فضایی بعنوان قطب فناوری فضایی و فناوری های های تک در شمالغرب کشور است.

حسن رضائی حقیقت اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه فضا در کشور صورت گرفته است و بخشی از این سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی بوده است.

وی ادامه داد: پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز یکی از پنج پژوهشکده فضایی مهم پژوهشگاه فضایی ایران در کشور بوده و علاوه بر این پژوهشکده که در استان آذربایجان شرقی فعالیت دارد سه پژوهشکده استانی دیگر نیز در اصفهان، فارس و البرز فعال می باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در سطح جهانی حوزه فضا به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است و در آینده کشورهایی حرف برای گفتن خواهند داشت که بتوانند در حوزه فضا تاثیرگذار باشند.

رییس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز ادامه داد: در حوزه فضا گام‌های بسیار خوبی در این سال‌ها برداشته شده است فاصله ای که ما در طی چندسال طی کردیم بسیار مطلوب بوده است و حتی خبیث ترین دشمنان کشور ما به موفقیت های کسب شده در حوزه فضا اقرار می کنند.

رضائی حقیقت، با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل های خاص این پژوهشکده از فعالیت بیش از ۵۰ پژوهشگر و کارشناس برجسته در این پژوهشکده خبر داد و گفت: با همت و تلاش همکارانمان در این مجموعه علاوه بر ماهواره های داخلی در حال حاضر یکی از محصولات فضایی این پژوهشکده برای استفاده در ماهواره مشترک در حال ساخت آپسکو آماده است و پس از اتمام آزمون های فضایی در آینده نزدیک پرتاب خواهد گردید.

وی از برنامه‌های این پژوهشکده در راستای معرفی این مجموعه نیز خبر داد و افزود: درگذشته آن گونه که باید این مجموعه در سطح استان معرفی نشده است اما در سال آینده و با توجه به سیاست های کلان کشور برنامه های ویژه ای برای معرفی ظرفیت های حوزه فضا در استان تدارک دیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز