هشدار استاندار لرستان درخصو ص خطرات ورود سامانه بارشی جدید ؛

خادمی : لزوم تخلیه منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند /هدایت عشایر کوچ نشین به مناطق امن و دور از اطراف رودخانه ها

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۰:۰۵
کد خبر: ۸۲۸۴۷۳
خادمی : لزوم تخلیه منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند /هدایت عشایر کوچ نشین به مناطق امن و دور از  اطراف رودخانه ها
سید موسی خادمی استاندار لرستان درخصوص لزوم توجه مردم به خطرات ورود سامانه بارشی جدید به استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛خادمی بامداد شنبه  در جلسه ستاد مدیریت بحران استان از توجه مردم به خطرات ورود سامانه بارشی جدید هشدار داد

 او با بیان اینکه ورود سامانه بارش از سه نقطه مهم که برای استان مشکل ساز است،افزود:  روزهای یکشنبه و دوشنبه حجم و شدت بارندگی در استان بالاستو حاشیه رودخانه ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

خادمی با بیان اینکه   تمام نقاط حادثه خیز که در مسیر رودخانه ها مشخص شده است ،تصریح کرد:  باید بین نهادها و دستگاه ها تقسیم کار کرد تا سریع تر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

  او با بیان اینکه طی چند ساعت آینده باید بسترهای گذر آب را تسهیل کنیم و مقطع عبور آب را افزایش دهیم،خاطر نشان کرد: نفوذ آب به بیرون را باید با بالا بردن ارتفاع حاشیه رودخانه ها مسدود کنیم.

خادمی گفت:  با توجه به ورود آب سد کمال صالح و اضافه شدن آب های دشت سیلاخور و در نتیجه پر شدن گنجایش سد مروک و سرریز شدن آب، مناطق حاشیه و پایین دست این سد در معرض خطر جدی طغیان رودخانه و سیلاب هستند.

 استاندار لرستان با اشاره  به لزوم تخلیه منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارندبر اسکان مردم در مناطق امن توسط دستگاه های ذیربط وهدایت عشایر کوچ نشین که وارد استان شده اند به مناطق امن و دور از  اطراف رودخانه ها تاکید کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز