رئیس سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کشور :

تخصیص یکصد دستگاه کانکس ، پنج هزار میز و نیمکت به مناطق سیل زده لرستان /ابلاغ اعتبار پنج میلیارد تومان هزینه تعمیرات

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۲۰:۳۱:۵۶
کد خبر: ۸۳۲۶۳۹
تخصیص یکصد دستگاه کانکس ، پنج هزار میز و نیمکت به مناطق سیل زده لرستان /ابلاغ اعتبار پنج میلیارد تومان هزینه تعمیرات
رخشانی مهر گفت : تخصیص یک صد دستگاه کانکس ، پنج هزار میز و نیمکت وابلاغ اعتبار پنج میلیارد تومان هزینه تعمیرات به مناطق سیلزده لرستان از اقدامات کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛پس از بازدید میدانی امروز که به اتفاق جمعی از اعضای اصلی مجمع خیرین مدرسه ساز کشور از مناطق سیل زده جنوب لرستان وشهرستان پلدختر داشت به بخشی از اقدامات کوتاه مدت و میان مدت وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازسازی مدارس تخریب شده و آسیب دیده لرستان اشاره کرد .

او با اشاره به بازدیدی که امروز به اتفاق مجمع خیرین مدرسه ساز کشور از مناطق جنوبی لرستان داشته‌اند ضمن تقدیر از  اداره کل آموزش و پرورش لرستان و اداره کل نوسازی استان به خاطر زحمات زیادی که در این زمینه متحمل شده اند ،  افزود: ناچاریم در بعضی از روستاها و نقاط شهری از کانکس استفاده کنیم .

رخشانی مهر تصریح کرد: برآورد اولیه آموزش و پرورش لرستان تعداد ۱۵۰ کانکس بوده که تاکنون حدود ۱۰۰ دستگاه کانکس با برنامه ریزی انجام شده تا پایان هفته تحویل استان لرستان خواهد شد.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآورشد : با توجه به انباشت گل و لای و خسارتهای وارده به مدارس حدود ۵ هزار میز و نیمکت برای دانش آموزان مدارس آسیب دیده خریداری شده و تحویل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان شده است .

رخشانی مهر با اشاره به اقدامات میان مدت برای بازسازی مدارس تخریب شده ، خاطر نشان کرد: برای این منظور ناچاریم از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم .وی با تقدیر از حضور خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در سال های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۵۰% از  مدارسی که ساخته  و تحویل آموزش و پرورش شده  توسط خیرین مدرسه ساز انجام شده است .

او تاکید کرد: انتظار می‌رود همانگونه که خیرین مدرسه ساز در ماجرای زلزله کرمانشاه حضور چشمگیری داشته اند، در موضوع سیل لرستان هم خیرین ،همکاری لازم را انجام دهند که امروز هم تیمی از خیرین مدرسه ساز کشور به لرستان سفر کرده و پس از بازدید قول‌هایی در زمینه بازسازی مدارس داده اند.

 رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد:به همین منظور قصد داریم  در هفته های آینده برای کمک به ساخت مدارس لرستان گردهمایی ویژه ای با حضور خیرین ملی تشکیل دهیم که ان شاء الله با همکاری مدیران استانی و ملی برگزار خواهد شد.

  رخشانی مهر بیان کرد : سعی می‌کنیم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تعمیر مدارس آسیب دیده و ساخت مدارس تخریب شده اقدام کنیم و تحویل اداره کل آموزش و پرورش لرستان نماییم .

او در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در تخصیص منابع دولتی انجام گرفته است ،‌افزود : به نظر می‌رسد در بخش اعتبارات مربوط به دولت باید منتظر تصمیمات ستاد بحران کشور باشیم.

رخشانی مهر با اشاره به اقدامات انجام شده گفت :رئیس جمهور محترم از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را درخواست کرده اند و ما هم اعتباراتی را درخواست کرده‌ و با امضای وزیر محترم  آموزش و پرورش تحویل وزیر محترم کشور داده  و منتظریم از محل اعتبارات بودجه سنواتی حتماً اعتبارات ویژه ای برای ساخت مدارس استان لرستان تخصیص داده شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز