استاندار اردبیل :

برنامه های سند جامع سلامت استان عملیاتی می شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۵:۰۶:۲۲
کد خبر: ۸۳۳۳۷۹
برنامه های سند جامع سلامت استان عملیاتی می شود
استاندار اردبیل در نشست تخصصی بررسی برنامه عملیاتی سند جامع سلامت استان گفت : برنامه های سند جامع سلامت استان عملیاتی می شود.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو ادامه داد : در تدوین این سند که با هدف ارتقای شاخص های سلامت استان اجرا می شود ، برش سالانه، نقش و وظایف هر یک از دستگاه ها و افق عملکرد ، تاثیرات و نتایجی که دنبال می شود، بطور شفاف مشخص شده است.

او اظهار کرد : نقش آموزش و پرورش در همه سرفصل های این طرح مورد توجه قرار گرفته است و همکاری همه دستگاه ها برای تحقق آن و ارتقای شاخص های سلامت استان  الزامی است.

رئیس شورای سلامت استان با بیان اینکه کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب از دلایل عمده بیماری های غیر واگیر و قلبی ، عروقی در استان است خواستار برنامه ریزی و سازماندهی توسعه ورزش های همگانی ، ایجاد مسیر سلامت در همه شهرستان ها ، اجرای برنامه های ورزشی بر اساس علاقه مندی دانش آموزان شد.

بهنام جو آموزش شیوه صحیح زندگی و ترویج تغذیه مناسب و سالم در کنار تبیین مضرات فست فودها را یکی دیگر از عوامل ایجاد تندرستی و سلامت افراد برشمرد و گفت : دستگاه های اجرایی بویژه دستگاه های فرهنگی و رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ غذایی سالم نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز