شهردار سنندج خبرداد:

سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای در سنندج راه اندازی شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۵:۰۴:۱۴
کد خبر: ۸۳۳۴۶۷
سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای در سنندج راه اندازی شد
شهردار سنندج گفت: با هدف کاهش ترافیک و همچنین صرفه جویی در زمان وهزینه شهروندان سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای در سنندج راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حشمت اله صیدی ظهر امروز سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای سنندج را افتتاح کرد.

شهردار سنندج در این مراسم اظهار داشت: افزایش تعداد وسایل نقلیه در سطح شهر باعث افزایش ترافیک می شود که مدیریت و ساماندهی آنها بسیار پیچیده و دشوار است.

صیدی گفت: پارک خودرو در خیابان های اصلی سطح شهر همواره یکی از مشکلات شهروندان در سالهای اخیر بوده که اعتراضاتی نظیر ارائه خدمات پارک وعدم اطلاع از کم و کیف پرداخت ها توسط شهروندان را بوجود آورده بود.

وی عنوان کرد: یکی از پروژه هایی که با جدیت تمام در جهت اجرای آن هستیم بحث الکترونیکی کردن خدمات شهرداری است که هوشمندسازی سامانه مدیریت پارک حاشیه ای یکی از این پروژه ها است.

صیدی گفت: یکی از مواردی که می تواند در کاهش ترافیک و همچنین کاهش زمان و هزینه شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد هوشمندسازی مدیریت پارک های حاشیه ای در سطح شهر است.

وی افزود: در این طرح با استفاده از سنسور های الکترونیکی که در کف معابر تعبیه شده وجود خودرو و یا عدم وجود خودرو در محل پارک در معابر تشخیص داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: دسترسی عادلانه شهروندان در پارک کردن خودرو در حاشیه معابر اصلی سطح شهر یکی از مزایای اجرای این طرح است و برای همه شهروندان امکان پارک خودرو فراهم شده است.

صیدی تاکید کرد: اجرای این طرح با هدف درآمد زایی نبوده بلکه ساماندهی مناسب و پاسخ به مطالبات به حق شهروندان در خصوص میزان پرداخت های آنان بوده و در این طرح حق پارک خودروهایی که کمتر از 30 دقیقه از پارک حاشیه ای استفاده کنند رایگان است.

وی افزود: استفاده از مانده شارژ تگهای قبلی خودرو یکی از حقوق مسجله شهروندان است که مراحل انجام این تغییرات در دست بررسی است.

وی اعلام کرد: در سامانه هوشمند پارک حاشیه ای برای تمام شهروندان حساب کاربری، کیف پول اکترونیکی خودرو، ثبت نام رایگان خودرو و راننده در سامانه توسط پارکبان، شارژ اولیه کیف پول الکترونیکی شهروند توسط پارکبان (اطلاع رسانی پیامکی مبالغ شارژ و برداشت به شهروند) و انجام شارژ کیف پول الکترونیک توسط شهروندان از طریق کارت های بانکی انجام خواهد شد.

صیدی گفت: تمامی آموزش های مورد نیاز استفاده از سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای از طریق اپلیکشن در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و بزودی کیوسک هایی به منظور ارائه خدمات و اطلاع رسانی به شهروندان در نقاط مختلف سطح شهر تعبیه خواهد شد.

صیدی افزود: از دیگر قابلیت ها و امکانات سامانه هوشمند پارک حاشیه ای می توان به امکان اتصال و به اشترک گذاری اطلاعات با سامانه ترافیکی راهور جهت استعلام آنلاین از جمله دوربین های ترافیکی سیار، امکان استعلام محل پارک های خالی معابر از سامانه و پذیرش درخواست رزرو محل پارک از طریق اپلیکیشن و رزرو آن با استقرار استند مخصوص توسط پارکبان اشاره کرد.

شهردار سنندج ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم گام مهمی در جهت رفع مشکل پارک حاشیه ای در سطح شهر و هوشمند سازی دیگر طرحهای خدمات شهری برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز