معاون استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه می‌تواند نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی داشته باشد

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۰:۵۴:۲۶
کد خبر: ۸۳۴۱۸۷
کرمانشاه می‌تواند نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه می‌تواند در شرایط تحریم نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی داشته باشد.

(22)

او افزود: کرمانشاه به دلیل برخورداری از یک موقعیت مبادلاتی بسیار مناسب، یکی از استان‌های مهم در حوزه صادرات کشور محسوب می‌شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: طی این سال‌ها کشور عراق در کنار چین تبدیل به یکی از مقصدهای اصلی صادرات کشور شده است و در این میان ۴۰ درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای و بازارچه‌های مبادلاتی کرمانشاه صورت می‌گیرد.

حاتمی ادامه داد: انتظار می‌رود در شرایط فعلی تحریم‌ها، زمینه و بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت‌های استان‌های مهم مرزی مانند کرمانشاه برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور فراهم شود.

او افزود: در این شرایط تحریم مرزهای مبادلاتی استان کرمانشاه از شرایط بسیار مناسبی برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور از عراق و اقلیم کردنشین این کشور هستند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: استفاده از این ظرفیت‌های مناسب نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است و دولت باید در ردیف‌های اعتباری برای فراهم کردن این زیرساخت‌ها را فراهم کند زیرا با بودجه‌های استانی نمی‌توان این کمبودها را جبران کرد.

حاتمی ادامه داد: ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های گاه و بی گاه صادرات برخی کالاها به جایگاه تجار ایرانی نزد طرف‌های عراقی لطمه‌های جدی زده است و انتظار می‌رود ساماندهی صادرات با راهکارهای بهتر و هوشمندانه‌تری همچون عوارض گمرکی صورت گیرد.

او افزود: این روند در کوتاه مدت به صادرات کشور لطمه‌های جدی می‌زند و نگرانی‌هایی را نیز برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده است و انتظار می‌رود این مشکلات هرچه زودتر رفع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز