مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

بازگشایی مرز خسروی، فرصت بزرگی برای رونق گردشگری است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۲:۲۴:۳۱
کد خبر: ۸۳۴۱۹۳
بازگشایی مرز خسروی، فرصت بزرگی برای رونق گردشگری است
صنایع‌دستی کرمانشاه چیزی کمتر از اصفهان ندارد و برخی از صنایع‌دستی ما در کشور منحصر به‌فرد است و کرمانشاه با داشتن پتاسیل‌های متعدد دارای فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش گردشگری است که این مهم موجبات جذب سرمایه‌گذاران به این استان را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نشست با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی مرز خسروی قصرشیرین فرصت بزرگی برای رونق گردشگری استان کرمانشاه خواهد بود.

او افزود: در صورت بازگشایی مرز خسروی و شوشمی پاوه، شاهد افزایش حضور گردشگران عراقی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در صورت تحقق این مهم، علاوه بر توسعه و رونق در بخش گردشگری، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و معیشت مرزنشینان خواهیم بود.

قادری ادامه داد: صنایع‌دستی کرمانشاه چیزی کمتر از اصفهان ندارد و برخی از صنایع‌دستی ما در کشور منحصر به‌فرد است و باید تلاش کنیم آنها را به عنوان برند استان کرمانشاه معرفی کنیم.

او به شناسایی چهار هزار و 500 اثر شناخته شده در سطح استان کرمانشاه و ثبت بیش از 2 هزار و 250 اثر در فهرست آثار ملی اشاره کرد و افزود: درصددیم بافت تاریخی کرمانشاه که حدود 330 هکتار از مساحت این شهر را در برگرفته به ثبت ملی برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در صورتی که از قوانین صحیح و درست در جهت حفاظت از هویت این شهر استفاده نکنیم به سرنوشت خیابان مدرس دچار خواهیم شد.

قادری ادامه داد: باید تلاش کنیم ساخت و سازهای غیراصولی و افسار گسیخته، هویت و اصالت بافت تاریخی کرمانشاه را از بین نبرد.

اوخواستار رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری و بهبود روند استعلام‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: کرمانشاه با داشتن پتاسیل‌های متعدد دارای فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش گردشگری است که این مهم موجبات جذب سرمایه‌گذاران به این استان را فراهم می‌آورد.

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از تلاش مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشکری قدردانی کرد و در ادامه به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: نگاه مونسان معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور نسبت به استان کرمانشاه، 180 درجه تغییر کرده است.

او همچنین خواستار برگزاری تورهای گردشگری ارزان قیمت برای مردم کرمانشاه شد.

صفری گفت: مرز رسمی خسروی قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مرز برای تردد زائران عتبات‌عالیات و یکی از مرزهای راهبردی کشورمان، شاهراه صادرات کالاهای صادراتی ایران به سواحل مدیترانه و اروپاست که هم اکنون نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی استان کرمانشاه و منطقه غرب کشور دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز