معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

برگزاری جشنواره رسانه های کردی در چهارم و پنجم اردیبهشت/۸۸۴ اثر داوری شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۳:۴۶:۰۲
کد خبر: ۸۳۵۸۰۸
برگزاری جشنواره رسانه های کردی در چهارم و پنجم اردیبهشت/۸۸۴ اثر داوری شد
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: جشنواره رسانه های کردی در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ عبید رستمی در نشست با اصحاب رسانه های استان کردستان به تاریخ برگزاری جشنواره رسانه های کردی در سنندج اشاره کرد و گفت: این جشنواره روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در تالار فروردین مجتمع فجر سنندج برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: این جشنواره امسال اولین دوره برگزاری خود را تجربه می کند اما در سال های آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه برگزاری جشنواره رسانه‌های کردی نمایشگاهی از رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی برپا خواهد شد و کارگاههای آموزشی نیز اجرا می‌شوند‌.

رستمی گفت: کارگاه های آموزشی این جشنواره شامل خبر، صفحه‌آرایی و گرافیک، گزارش و مصاحبه، یادداشت و سرمقاله است.

وی با اشاره به اینکه ۸۹۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اعلام کرد: از این تعداد ۸۸۴ اثر مورد داوری قرار گرفتند و ۱۳ اثر نیز به درخواست شرکت‌کنندگان حذف شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: از این تعداد آثار کردی و فارسی ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۹۴ اثر در بخش تیتر، ۱۴۵ اثر در بخش گزارش، ۵۰ اثر در بخش خبر، ۱۲۵ اثر در بخش مصاحبه، ۲۰۱ اثر در بخش یادداشت، ۵۱ اثر در بخش طنز و کاریکاتور، ۳۵ اثر در بخش طراحی و صفحه‌آرایی و ۶۹ اثر در بخش عکس و گزارش تصویری ارسال شده است.

رستمی گفت: در بخش جنبی و شعار سال ۷۱ اثر کُردی و فارسی و ۴۰ اثر در بخش نشریات تخصصی دانشجویی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: ۵۹۰ اثر از اثار ارسالی از ۱۲۴ شرکت کننده استان کردستان، ۱۰۲ اثر از ۳۱ شرکت‌کننده آذربایجان عربی، ۴۲ اثر از ۱۴ شرکت‌کننده ایلامی، ۱۲۲ اثر از ۳۲ شرکت‌کننده کرمانشاهی، ۱۳ اثر از ۱۷ شرکت کننده تهرانی و یک اثر از یک شرکت‌کننده سمنانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

گفتنی است، در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره رسانه های کردی اثر کاوه خداکرمی رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز