مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

کرمانشاه با دو میلیون تن جمعیت دارای بیش از چهارهزار اثر تاریخی است

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۸:۲۶:۳۴
کد خبر: ۸۳۵۸۳۵
کرمانشاه با دو میلیون تن جمعیت دارای بیش از چهارهزار اثر تاریخی است
میراث فرهنگی با صدور مجوزهای بوم‌گردی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حامی مردم منطقه و ایجاد اشتغالزایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در حاشیه نشست کارگروه گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای تدبیر استانداری از تصویب مرحله نخست کریدور گردشگری بیستون – تاق‌بستان در کارگروه گردشگری این استان خبر داد و افزود: محور بیستون - تاق‌بستان با طول 30 کیلومتر دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری و مستعد توسعه و ایجاد زیرساخت‌های توریستی و تفریحی است.

او افزود: امروز در کارگروه گردشگری استان کرمانشاه مرحله نخست کریدور که مطالعات و پیشنهادهای مختلف در ارتباط با آن بود مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شده که اراضی مورد نظر به گردشگری تغییر کاربری پیدا کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه به انتفاع مردم و ساکنین این منطقه در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، گفت: میراث فرهنگی با صدور مجوزهای بوم‌گردی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حامی مردم منطقه و ایجاد اشتغالزایی خواهد بود.

قادری از تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند می‌توانند با مراجعه به معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، بسته‌های پیشنهادی را مطلعه کنند.

او از پیش‌بینی 12هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این کریدور گردشگری خبر داد و افزود: این نوع سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه کم‌نظیر خواهد بود و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در آینده برای استان کرمانشاه باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در مرحله دوم طرح، به دنبال ایجاد یک سازمان عمران جدید برای پیگیری مشکلات این طرح هستیم که مشکلات زیرساختی اولیه برطرف شود.

قادری ادامه داد: استان کرمانشاه با دو میلیون تن جمعیت دارای بیش از چهارهزار اثر تاریخی است که دو هزار و 250 اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز