عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ؛

مقدسی : مدیریت های اجرایی کشور در اختیار جوانان قرار بگیرد

۱۳۹۸/۰۱/۳۰ - ۱۰:۳۱:۱۹
کد خبر: ۸۳۵۹۴۶
مقدسی : مدیریت های اجرایی کشور در اختیار جوانان قرار بگیرد
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت های اجرایی کشور باید در اختیار جوانان قرار بگیرد و از افراد مسن و با تجربه، در اتاق های فکر کشور استفاده شود .

به گزارش برنا از اراک ، سید مهدی مقدسی در نشست استاندار مرکزی با سمن های حوزه جوانان استان مرکزی به مناسبت هفته جوان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم اعتماد سازی نسبت به جوانان کشور، افزود: این اعتماد باید در عمل نشان داده شود و فقط آن را صرفا به کلام محدود نکرد. من به شخصه از موافقین سرسخت منع بکارگیری بازنشستگان هستم و در این زمینه پیگیری های لازم را انجام داده ام .

وی بر لزوم استفاده از افراد مسن و باتجربه در اتاق های فکر کشور تاکید کرد و گفت: ما باید به دنبال این باشیم تا از جوانان شایسته و نخبه کشورمان بیشترین استفاده را ببریم و نباید در این زمینه دچار افراط و تفریط شویم. مدیریت های اجرایی کشور باید در اختیار جوانان قرار بگیرد. مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد و به مصوبات سال گذشته اکتفا نمی کند .

وی با اشاره به تصویب طرح تفکیک وزارت ورزش و جوانان و تشکیل مجدد سازمان ملی جوانان در کمیسیون امور اجتماعی مجلس، اضافه کرد: این طرح به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد و در صورت تصویب نمایندگان، در مرحله اجرا قرار می گیرد. موافقین این طرح معتقد هستند که سایه سنگین ورزش بر روی جوانان قرار گرفته است و از طرفی هم اعتبارات کافی هم به بخش جوانان تعلق نگرفته است، که این مشکلی اساسی به حساب می آید .

مقدسی تصریح کرد: در دولت کنونی، وزیر ورزش و جوانان توجه بسیار خوبی را به امورات جوانان داشته است، اما به نظر من، ما در گذشته در بحث رسیدگی به جوانان و توجه به خواسته های آنان موفق تر بوده ایم. در صورتی که سازمان ورزش و جوانان تفکیک شود، باید شرح وظایف سازمان ملی جوانان تسهیل شود و نظرات جوانان فعال در حوزه سمن ها، به گوش نمایندگان رسانده شوند، تا در هنگام تصویب اساسنامه سازمان ملی جوانان، این نظرات لحاظ شوند .

وی ادامه داد: در صورتی که طرح تفکیک وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود، باید اقداماتی برای اصلاح اساسنامه این سازمان انجام شود تا نقاط ضعفی که در آن وجود دارد، برطرف شود و جایگاه جوانان در این امورات تثبیت شود .

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید زمینه های استفاده بهینه از ظرفیت جوانان، از سوی تمام هیئت دولت فراهم شود، بیان کرد: ما باید در تمام زمینه ها از جوانان استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد تحرک و پویایی در بین جامعه مدیران جوان کشور باشیم .

وی بر لزوم ایجاد فضاهایی برای شادی و تحرک جوانان در کشور تاکید کرد و افزود: من با اقداماتی که مانع از شادی کنترل شده جوانان می شود مخالف هستم و معتقدم باید برای شادی جوانان، برنامه ای مشخص و در چارچوبی خاص تدوین کنیم. در حال حاضر شادی و نشاطی که مورد انتظار ما است در جامعه وجود ندارد و این راستا صدا و سیما باید برنامه های خود را به سمت نمایش برنامه های شاد و مفرح سوق دهد .

مقدسی با تاکید بر اینکه از ظرفیت سمن های موجود در حوزه جوانان باید بیش از پیش استفاده شود، گفت: ما در طول این مدت شاهد اقدامات بسیار خوبی از سمن ها بوده ایم و جلوه هایی از همبستگی و نوع دوستی را در عملکرد آنها، خصوصا در سیل اخیر کشور دیده ایم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز