تایید خسارت سنگین سرما به کشاورزی آذربایجان‌غربی

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۴:۰۳:۱۱
کد خبر: ۸۳۷۵۳۷
تایید خسارت سنگین سرما به کشاورزی آذربایجان‌غربی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی استان جدی است . پ

به گزارش برنا آذربایجان غربی، غلامعلی مرادی در جلسه ویژه کمیته بحران بخش کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی بارش برف و افت دما در نیمه شب خسارت وارده به بخش کشاورزی استان جدی و جبران ناپذیر خواهد بودو فعالیت سامانه بارشی تا چهارشنبه هفته جاری در استان تداوم دارد و احتمال افزایش میزان خسارت تا چهارشنبه بیشتر است.

وی افزود:  کلیه مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و ستاد با هماهنگی صندوق بیمه کشاورزی استان  نسبت به تشکیل اکیب های تعیین خسارت و راهنمایی کشاورزان و باغداران جهت مبارزه فعال و غیر فعال با سرمازدگی و کاهش خسارت به صورت آماده باش  فعالیت داشته و گزارش خسارات هر ۶ ساعت به ستاد سازمان ارائه می شود.

این مسئول ادامه داد: کشاورزان و باغداران با انجام اقدامات تامینی و مراقبتی می توانند خسارات را کاهش بدهند.

مرادی گفت :امشب دمای استان به ۴_ و حتی  کمتر کاهش می یابد و لزوم به کارگیری توصیه های ایمنی برای کاهش خسارات خصوصا در باغات  توسط باغداران ضروری است.

وی اضافه کرد: آسیب جدی بعد از قطع بارش ها و خروج این سامانه از منطقه خواهد بود ، در صورت قطع بارشها ، کشاورزان برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی با استفاده از گونی های پر شده از کاه و کلش و فضولات دامی اقدام به ایجاد آتش و دود غلیظ در باغ نمایید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز