۸۱ سکه‌ از دوران قاجاریه و صفویه در کرمانشاه کشف شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۰:۱۱:۰۷
کد خبر: ۸۳۸۷۳۱
۸۱ سکه‌ از دوران قاجاریه و صفویه در کرمانشاه کشف شد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 81 عدد سکه نقره با ارزش تاریخی و متعلق به دوران قاجاریه و صفویه در شهر کرمانشاه و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، سردارمنوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه صبح امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: پس از اطلاع پلیس شهرستان کرمانشاه مبنی بر اینکه 2 نفر در محدوده بازار اسلامی مشغول به خرید و فروش سکه‌های قدیمی و تاریخی هستند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سردار امان اللهی در ادامه گفت: پس از دریافت این گزارش، تیمی از ماموران کلانتری 11 مرکزی در محل حاضر و با استفاده از شگردهای پلیسی و بدون جلب توجه موفق به شناسایی افراد مذکور که در حال بررسی و ارزیابی سکه‌های قدیمی بودند، شده و نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام کردند. ماموران کلانتری پس از انتقال متهمان به کلانتری و بازرسی از کیف دستی همراه آن‌ها 92 سکه و مقداری گلدان، قندان، استکان و سینی قدیمی که مشکوک به ارزش تاریخی بودند، کشف شد. با ارسال اموال کشف شده به اداره‌کل میراث فرهنگی، ارزش و قدمت تاریخی 81 عدد از سکه‌ها تائید و عنوان شد که متعلق به دوره قاجاریه و صفویه هستند.

او در پایان با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، از معرفی هر 2 متهم دستگیر شده به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز