رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

کشت دیم به آب سفره های زیرزمینی کمک می کند

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۳:۵۷:۱۵
کد خبر: ۸۳۹۴۴۴
کشت دیم به آب سفره های زیرزمینی کمک می کند
فاطمه خمسه گفت: کشت محصولات کشاورزی به صورت دیم می تواند به سفره های آب زیر زمینی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه استان با بیان این مطلب گفت: در سال زراعی جاری کشت گندم دیم دراستان بیش از 10 هزار هکتار افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال حدود ۳۰۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت شود .

خمسه به اهمیت کشت دانه های روغنی و کلزا اشاره و تصریح کرد: در بحث کلزا نیز جزو استانهای برتر هستیم که پیش بینی می شود امسال ۱۵ هزار تن دانه های روغنی در استان تولید شود .

وی خاطر نشان کرد: در محصول جو مشکل خاصی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: کشت بهاره، تابستانه محصولات کشاورزی با توجه به بارندگی های اخیر از شرایط مناسبی برخوردار است .

خمسه یاد آور شد: در محصولات باغی نیز بارندگی اخیر خوب بوده اما سرمازدگی روزهای گذشته به باغات خسارت زده که کارشناسان در حال بررسی هستند.

حجت الاسلام معبودی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین هم در این جلسه گفت: در جنگ اقتصادی کنونی؛ جهاد کشاورزی نقش اساسی در مقابله با توطئه های دشمن و تحریم های اقتصادی دارد.

حجت الاسلام معبودی افزود: جهاد کشاورزی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی و حفظ کشور در مقابله با دشمن دارد.

وی به اهمیت بارش های اخیر در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: یقینا آثار بارش ها و نزولات آسمانی در امسال و سال های آتی منشا خیر و برکت برای توسعه بخش کشاورزی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز