مدیر جهاد کشاورزی خلخال

خسارت سنگین برف و سرما به محصولات باغی خلخال

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۳:۵۵:۴۲
کد خبر: ۸۳۹۷۰۰
خسارت سنگین برف و سرما به محصولات باغی خلخال
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بارش برف در اوایل اردیبهشت ماه امسال ۷۰ درصد به محصولات سردرختی باغ‌های میوه این شهرستان خسارت زد.

به گزارش برنا،بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در اثر برف و سرما ۷۰ درصد از محصول باغات گردو، ۸۰ درصد سردرختی درختان میوه هسته دار از جمله زردآلو، شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو و ۳۰ درصد سردرختی درختان دانه دار همچون سیب و گلابی از بین رفت.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین در روز‌های اول تا سوم اردیبهشت ماه و افت دمای هوا به ۷ درجه زیر صفر موجب وارد شدن خسارت سنگین مالی به باغداران منطقه شده، افزود: میزان خسارات وارده به بخش باغی این شهرستان در سطح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه است که این سطح شامل هزار و ۵۰۰ هکتار باغات گردو و سه هزار هکتار نیز مربوط به باغ‌های درختان میوه هسته دار و دانه دار است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه برآورد اولیه خسارات وارده به سردرختی باغ‌های میوه این شهرستان هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است، گفت: بیشترین میزان خسارت به باغ‌های بخش‌های شاهرود مرکزی این منطقه وارد شده است.

وی افزود: اوایل اردیبهشت سال گذشته نیز بارش برف همراه با کاهش دمای هوا به ۱۰ درجه زیر صفر موجب از بین رفتن ۱۰۰ درصدی محصول باغی و ببار آمدن بیش از ۲ هزار میلیارد خسارت برای باغداران این منطقه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز