معاون حمایت و سلامت کمیته امداد لرستان:

ارائه خدمات مشاوره ایی به ۴۵۰۰ نفر از سیل‌زدگان استان / استقرار ۳۵ مشاور در مناطق سیل‌زده

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۲:۱۹:۰۷
کد خبر: ۸۴۰۷۸۴
ارائه خدمات مشاوره ایی به ۴۵۰۰ نفر از سیل‌زدگان استان / استقرار ۳۵ مشاور در مناطق سیل‌زده
"فاطمه فولادی" از ارائه خدمات مشاوره ایی به ۴۵۰۰ نفر از سیل‌زدگان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ فولادی در جمع خبرنگاران ،اظهار کرد:  اقدامات مشاوره ای در مناطق سیل‌زده تا پایان بازسازی و اسکان دائم ادامه دارد.

او  از استقرار ۳۵ مشاور در مناطق سیل‌زده خبر داد و افزود: مرحله اول ارائه خدمات مشاوره ایی از تاریخ ۲۰ فروردین لغایت امروز ۷ اردیبهشت آغازشده است.

فولادی  از ارائه خدمات مشاوره ایی به ۴۵۰۰ نفر از سیل‌زدگان لرستان خبر داد و تصریح کرد: استقرار ۳۵ مشاور از استان‌های کرمانشاه، لرستان، تهران و اصفهان در مناطق سیل‌زده پل‌دختر و معمولان همچنان ادامه دارد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد لرستان با تأکید بر ارائه مشاوره در گروه‌های همگن و کوچک در مناطق شهری و روستایی ،گفت: مشاوره انجام‌شده درزمینهٔ مسائل حقوقی، روان‌شناختی، جسمانی، معنوی، اعتقادی، مالی و شغلی انجام می‌گیرد که از تعداد ۴۵۰۰ نفر مراجع ۲۵۰۰ نفر خدمات مشاوره گروهی و ۲۰۰۰ نفر خدمات مشاوره فردی دریافت نموده‌اند.

اوضمن اشاره  به‌ضرورت مداخلات روان‌شناختی در زمان بروز حوادث ناگهانی ،خاطر نشان کرد: اقدامات مشاوره‌ای انجام‌شده در مناطق سیل‌زده با شناسایی افراد آسیب‌دیده و انجام مداخلات روان‌شناختی به گروهای هدف انجام می‌شود.

فولادی  به موضوعات مطرح‌شده در مداخلات روان‌شناختی پرداخت و  بیان کرد: کمک به تغییر نگرش مددجویان مبنی بر قابل پیش‌بینی نبودن حادثه و ارزیابی واقع بینانه با حوادث طبیعی، شناسایی و ارجاع اورژانسی افراد نیازمند به خدمات کلینی کال به کلینیک‌های مرکز مشاوره، ارتقاء سطح تاب‌آوری مددجویان و القاء موضوع صبر در برابر مصائب، ارائه راهبردهای کاربردی و اجرایی در جهت توانمندسازی فکری، ابراز همدلی و همدردی با آسیب دیدگان و... ازجمله برنامه‌های مشاوران اعزامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز