معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد:

تیم آفرود استان مرکزی پیشتاز در امداد رسانی به مناطق سیل زده

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۸:۴۰
کد خبر: ۸۴۱۸۵۱
تیم آفرود استان مرکزی پیشتاز در امداد رسانی به مناطق سیل زده
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در زمان سیل پلدختر تیم آفرود استان مرکزی زودتر از نیروهای نظامی و انتظامی وارد شهرستان شدند.

به گزارش برنا از اراک ، مهدی زندیه‌وکیلی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در استفاده از نیروهای مردمی در مدیریت و کنترل سیل عملکرد موفقی از خود بر جای گذاشت و این عملکرد تنها به استان محدود نشد.

وی با اشاره به تلاش‌های نیروهای مردمی و تیم آفرود استان در سیل اخیر گفت: در زمان وقوع سیل پلدختر که ارتباط این شهرستان با دیگر شهرستان‌ها قطع شد، تیم آفرود استان با اقدام و کمک‌رسانی به موقع زودتر از نیروهای دیگر همچون نیروهای نظامی و انتظامی به پلدختر رسیدند.

زندیه‌وکیلی با اشاره به پایش دقیق سیل‌بندها، سدها و بندهای خاکی استان پیش از وقوع بارش و سیلاب افزود: استان پایش دقیقی از شبکه عناصر آب خود داشت و همین باعث کنترل و مدیریت بحران شد که در این مسیر نهادها و نیروهای مردمی هماهنگی لازم را داشتند.

وی مجموع خسارت وارد شده به استان را هزار و 100 میلیارد تومان دانست و گفت: حدود 5500 واحد مسکونی استان بین 40 تا 100 درصد آسیب دیده است، همچنین در کشاورزی نیز خساراتی در حدود 300 میلیارد تومان بر جای مانده است، اما موضوع اینجاست که سرمازدگی باغات و مزارع کشاورزی اخیر در حدود 370 میلیارد تومان خسارت(خسارتی بیش از سیل) متحمل استان کرده است که بیشترین خسارت نیز مربوط به شهرستان خنداب می‌شود و با توجه به اینکه در سال‌ها اخیر خسارت سرمازدگی پرداخت نشده است، باید تدبیری برای این حجم خسارت وارد شده اندیشیده شود.

معاون استاندار اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌ها و سرسبز بودن مراتع استان احتمال حریق وجود دارد برهمین اساس لازم است که از امروز آمادگی لازم ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز