موزه کودک کانون ارومیه افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۸:۲۵:۲۵
کد خبر: ۸۴۲۴۱۶
موزه کودک کانون ارومیه افتتاح شد
با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی موزه کودک ارومیه افتتاح شد

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، موزه کودک ارومیه در زمینی به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع و در قالب سالن‌های تاریخ، نجوم، دوران ماقبل تاریخ و مردم‌شناسی، مکتب‌خانه و طبیعت در محل پارک شهرچایی ارومیه و در مجاورت ساختمان کانون پرورش فکری استان به بهره‌برداری رسید.

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور در آیین افتتاح این موزه با اشاره به اینکه روند آموزشی کودکان و نوجوانان امروزه بیشتر به تست‌زنی و آموزش‌های حفظی محدود شده گفت: این قشر نیاز به آموزش مهارت‌ها توام با لذت، شادی و مهربانی هستند.

وی ادامه داد: امروز دانستن اطلاعات پیشین فایده‌ای ندارد بلکه باید به دنبال انسان‌های خردمند باشیم و نوجوانان امروز، باید خردمندان آینده باشند ضمن اینکه برای ساخت آینده و حفظ محیط‌زیست، سنت‌ها و میراث فرهنگی، باید کودکان را مورد توجه قرار دهیم.

جواد زاهدی، مدیرکل کانون استان آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه هدف از تاسیس این موزه، یادگیری و درک زیبایی های هستی بصورت ملموس برای کودکان و نوجوانان است خاطر نشان کرد: بخش مقدماتی ایجاد موزه کودک در استان از یک سال پیش کلید خورد و در طول یک سال رایزنی‌ها و پیشنهادهای مختلفی در رابطه با موزه کودک ارایه شد و امروز نیز شاهد افتتاح این موزه هستیم.

پیمان آرامون در مراسم افتتاح این موزه که آقای فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشورنیز حضور داشت گفت:کودکان آیینه های روشن برای آینده هستند و آموزش و آگاهسازی و پرورش استعدادهای این نسل ، پویایی و پیشرفت کشور در سالهای آینده را موجب خواهد شد.

وی به نمونه های موفق ورود کودکان و نوجوانان در تعاملات اجتماعی اشاره کردو افزود:  در بحث کاهش حوادث رانندگی با اقداماتی که در جلب مشارکت اعضای خانواده ها و بویژه کودکان در قالب همیار پلیس انجام شد نتایج بسیار خوبی را شاهد شده ایم و از این ظرفیت می توان در سایر حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز برای اصلاح امور و اعتلای آن بهره برداری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز