مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان :

تشکیل اولین کارگاه تخصصی رنگرزی گیاهی و شیمیایی در استان

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۴۰:۵۱
کد خبر: ۸۴۳۲۰۰
تشکیل اولین کارگاه تخصصی رنگرزی گیاهی و شیمیایی در استان
"بختیار رازانی "از تشکیل اولین کارگاه تخصصی رنگرزی گیاهی و شیمیایی در استان لرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ رازانی  در حاشیه برگزاری این کارگاه ،اظهار کرد : دوره های تخصصی رنگرزی گیاهی  و شیمیایی به عنوان یکی از دوره های تخصصی خوشه فرش دستباف لرستان بر اساس شناسایی نقاط فشار و  نیازسنجی به عمل آمده از ذینفعان خوشه تدوین و  با توجه به اهمیت موضوع در لیست برنامه های توسعه ای ( برنامه عمل سال اول )قرار گرفت.

اوافزود : با توجه به فراوانی و کیفیت پشم استان  و از طرفی بالا بودن قیمت مواد اولیه بدلیل تامین از سایر استانها ، نیاز به واحدهای ریسندگی و رنگرزی ضروری بنظر می رسید.

رازانی تصریح کرد : هدف از برگزاری این دوره ارتقاء مهارت ، دانش علمی  و عملی ذینفعان خوشه فرش دستباف ( رنگرزان) و نیز تربیت رنگرزان جهت ایجاد واحدهای مختلف رنگرزی به عنوان یکی از حلقه های مفقوده پیش از تولید فرش دستباف در نظر گرفته شد.

به گفته او در این دوره به منظور آشنایی ذینفعان خوشه با مواد اولیه و الیاف ، مراحل رنگرزی گیاهی و شیمیایی ،  انواع مواد رنگزا ، انواع اسید و دندانه در رنگرزی و .... از اساتید خبره مرکز ملی فرش ایران استفاده گردید.

رازانی افزود : مطالب ارائه شده در این دوره بر اساس نیازسنجی دوره شامل شناخت مواد اولیه و  الیاف مورد استفاده در فرش دستباف ،شناخت مواد رنگزای طبیعی ، شناخت مواد رنگزای شیمیایی و رنگرزی پشم با مواد رنگزای طبیعی و شیمیایی بوده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز